تابش: تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید اسباب بازی ضروری است

علیرضا تابش، امروز در دومین روز از برگزاری جشنواره کودک از نخستین نمایشگاه تخصصی اسباب‌بازی و سرگرمی‌های فکری کودکان و نوجوانان در مجموعه سیتی سنتر اصفهان دیدن کرد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش، در ادامه برنامه‌های بازدیدش از نمایشگاه تخصصی اسباب بازی در سیتی سنتر اصفهان دیدن کرد.
وی درباره این نمایشگاه گفت: ذائقه مخاطبان به خصوص کودکان و نوجوانان دائما در حال تغییر است و در جهان امروز بازی‌، سرگرمی فکری و اسباب بازی‌ها با حوزه ادبیات، سینما و هنرهای نمایشی ارتباط معناداری دارند. چرا که ارتباط این محصولات با هم به مثابه یک زنجیره است.
تابش ادامه داد: کودکان و ‌نوجوانان مصرف‌کننده مهم فیلم و سریال‌ها هستند، می‌توان بر اساس شخصیت‌ها و قهرمانان فیلم‌ها، اسباب بازی، عروسک و سرگرمی‌های فکری تولید کرد که برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد.
وی تاکید کرد: نمایشگاه نخست را گام اول می‌دانیم و این اتفاق از آن حیث اهمیت دارد که این نمایشگاه به فرهنگیان، فعالان رسانه و هنرمندان توجه می‌کند، تولید و عرضه اسباب بازی و سرگرمی‌های ایرانی، بااهمیت است و باید به این مقوله توجه کرد.
دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: کالاها و وسایل بازی، که در این نمایشگاه عرضه شده، تولید اصفهان و ایران است. شاید در مقایسه با نمونه‌های خارجی، ضعف‌هایی هم داشته باشد اما به خود بالیدم که در ایران، متناسب با فرهنگ خودمان اسباب بازی‌هایی تولید می‌شوند که منطبق با ذائقه و فرهنگ ایرانی است.
وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه‌ها کمک می‌کند که صنعت سرگرمی کودک و ‌نوجوان رشد پیدا کند و تولیدکنندگان آثار فرهنگی مثل ناشران و تهیه‌کنندگان آثار سینمایی و وب سری‌ها، اهمیت این موضوع را درک می‌کنند. البته تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تولید این نوع آثار که در پیوند با صنایع فرهنگی است ضرورت دارد.
تابش در پایان یادآور شد: محصولات عرضه شده در نمایشگاه، کیفیت متفاوتی داشتند اما این محصولات تولید ایران بوده و به کودکان و نوجوانان روحیه خودباوری و غرور ملی می‌دهند که از این حیث حائز اهمیت‌اند.
نخستین نمایشگاه ترویجی، تخصصی اسباب بازی و بازی‌های فکری به منظور رونق و حمایت از تولید ملی و همچنین ترویج و هدایت سازنده کودکان و نوجوانان در بهره‌گیری از بازی و سرگرمی‌های سازنده با مشارکت شرکت سامان گستر اصفهان و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ۲۸ مرداد افتتاح شد و تا ۴ شهریور ادامه دارد.