علیرضا تابش در اختتامیه سومین المپیاد فیلمسازی:

امیدوارم المپیاد فیلمسازی به یک نهاد مهم تبدیل شود

امیدوارم که المپیاد فیلمسازی آرام آرام به یک نهاد مهم تبدیل شود و بتوانیم جدی‌تر به مسائل نوجوانان بپردازیم.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش، دبیر این دوره از جشنواره در مراسم اختتامیه سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: المپیاد سوم نیز به ایستگاه پایانی رسید. یکی دو روزی که در المپیاد حاضر بودم، از چند نفر نوجوان ۱۶ ساله سوال کردم حالا که دیگر امکان حضور در المپیاد را ندارید، می‌خواهید چه کار کنید؟ یکی گفت که به دنبال فیلمسازی حرفه‌ای می‌روم و فرد دیگری کمی با تردید به من پاسخ داد.
تابش در همین راستا به نوجوانان توصیه کرد: انجمن سینمای جوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایی است که می‌توانید پیشرفت کنید و برای ادامه راه فیلمسازی از کمک اساتید آن بهره ببرید. در همه کشورهای بزرگ، مسئله نوجوانی بسیار اهمیت دارد. در همین جمع کارگردانانی هستند که دغدغه‌مندانه زندگی خود را وقف نوجوانان کردند. از آن‌ها برای این که در کنار ما بودند و مثل پدر و مادر به شما کمک کردند تشکر می‌کنم. المپیاد مثل سنت استاد شاگردی است، سنتی که استاد همه تجربیات خود را به شاگردش انتقال می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: همه نوجوانان اینجا عطر و بوی ایران را می‌دهند، افکار، نظرات، دغدغه‌ها و عقاید شما برای ما خیلی مهم است و در برنامه‌های اصلی ما قرار دارد. امیدوارم که المپیاد فیلمسازی آرام آرام به یک نهاد مهم تبدیل شود و بتوانیم جدی‌تر به مسائل نوجوانان بپردازیم.
تابش در پایان با اشاره به پنج فیلم ابوالفضل جلیلی و تمجید از آنها بیان کرد: سینمای ایران از دید من، مثل یک قالی زیباست که اجزای مختلفی دارد. گل وسط قالی، مرکز اصلی آن و تمایز و هویت سینمای ماست. هرچند که قالی ریشه‌هایی دارد و اجزای آن جدا نشدنی است. ابوالفضل جلیلی گل وسط قالی سینمای ماست و ما امروز می‌خواهیم پکیج فیلم‌های او را به شما هدیه دهیم. جلیلی از فیلمسازانی است که دغدغه نوجوانان را دارد و در فیلم‌هایش سراغ آدم‌های متفاوتی از جامعه رفته و دغدغه‌های آن‌ها را به فیلم تبدیل کرده است.