جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان محلی برای ارتقا فرهنگ ترافیک شهروندان

در سومین روز از سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همت بخش رویدادهای این جشنواره و با همکاری شهرداری اصفهان، رویدادهای محور فرهنگی چهارباغ با استقبال مردم رقم خورد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، بیشترین استقبال از ایستگاه دوم مستقر در این گذر بود که برنامه‌های آموزشی را در قالب نمایش، مسابقه و برنامه‌ای شاد برای مخاطبان جشنواره ارائه می‌داد.

علیرضا خاکسار، رئیس اداره آموزش معاونت حمل و نقل شهرداری در ارتباط با این برنامه اظهار کرد: این برنامه اقدامی مشترک میان اداره آموزش معاونت ترافیک شهرداری و اداره توسعه فرهنگ شهروندی است که به مناسبت جشنواره فیلم کودک و نوجوان در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه هر روز از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب ادامه دارد و آموزش‌های ترافیکی را در قالب شعر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تئاتر و برنامه‌های شاد به کودکان و خانواده‌هایشان می‌آموزد.

فهیمه همدانیان، کارشناس اداره آموزش معاونت حمل و نقل ترافیک با اشاره به برگزاری پارک ترافیک سیار در حاشیه رویدادهای جشنواره عنوان کرد: پارک ترافیک مستقر در چهارباغ، پارک ترافیک سیار است که نمونه کوچکی از پارک‌های ترافیکی در شهر اصفهان است و در آن به آموزش قوانین عبور و مرور برای کودکان می‌پردازند و مخاطبان این پارک در سنین بین ۵ تا ۱۲ سال هستند که برای آن‌ها علاوه بر مباحث آموزشی، اجرای مسابقه و اعطای جایزه‌های ترافیکی در نظر گرفته شده است.

همدانیان ادامه داد: با توجه به اینکه مخاطبان پارک ترافیک کودکان و نوجوانان هستند بخش جنبی جشنواره کودک بستر مناسبی است تا بتوانیم کودکان خود را بیشتر با قوانین ترافیکی آشنا کنیم.

کارشناس آموزش اداره آموزش معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان در ارتباط با تاثیرات مثبت این برنامه تصریح کرد: اگر مبنای آموزش کودکان به صورت عملی باشد، بازدهی بالاتری دارند و پارک‌های ترافیکی، علائم، تابلوها و دیگر موارد ترافیکی را به صورت عینی به کودکان نشان می‌دهد و این ماندگاری بیشتری در ذهن آن‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال مردم خاطرنشان کرد: استقبال مردم تا به امروز بسیار قابل قبول بوده چراکه برنامه‌های در حال اجرا شاد و جذاب است و حدود ۶۰ درصد از حاضران این برنامه مخاطبان جشنواره هستند که زمانی را برای این برنامه‌ها اختصاص داده‌اند.