در دیدار تابش با دبیر جشنواره فیلم قونیه مطرح شد:

«وب سری» زمینه‌ساز پیوند جشنواره کودک با جشنواره فیلم قونیه

علیرضا تابش تاکید کرد بخش «وب سری» سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌تواند زمینه‌ساز پیوند این جشنواره با جشنواره فیلم قونیه باشد.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش، دبیر جشنواره به منظور تعامل سینمایی و ایجاد بستر تولید مشترک با قونیه، شامگاه چهارشنبه ۳۰ مرداد با عبدالستار یارار، دبیر جشنواره فیلم قونیه دیدار کرد.
در ابتدای این نشست و پس از خوشامدگویی علیرضا تابش به عبدالستار یارار و هیات همراهش، این مدیر فرهنگی درباره برنامه‌هایشان برای تعامل فرهنگی بیشتر ایران و ترکیه گفت: اصفهان پایگاه مهمی برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان است و ما در نظر داریم تا تفاهم نامه ای را برای خواهرخواندگی میان شهر اصفهان و قونیه امضا کنیم و پس از بازگشت مفاد آن را برای امضا تقدیم شهردار قونیه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: آنچه در این دو روز از جشنواره فیلم کودک و شهر اصفهان دیدم من را به این باور رساند که زمینه همکاری دو جشنواره و شباهت خیلی زیادی بین دو شهر وجود دارد و به همین دلیل باید خیلی زود قدم‌هایی را برای گسترش تعامل فرهنگی برداریم.
دبیر جشنواره فیلم قونیه با اشاره به اشتراکات هنری و تاریخی ایران و ترکیه توضیح داد: ما می‌توانیم در بستر جشنواره ها تولیدات هنری دو کشور را معرفی کنیم. این جشنواره فرصتی برای شناخت اصفهان و ظرفیت های سینمای کودک و نوجوان ایران شد و درباره نمایش آثار «وب سری» در جشنواره فیلم قونیه از شما می خواهیم تا امکان تعامل و همکاری در این حوزه فراهم شود.
یارار همچنین گفت: حضور هنرمندان شاخص از سینمای ایران، در جشنواره فیلم قونیه این امکان را فراهم می‌کند تا شناخت بیشتری برای مردم ترکیه از سینمای نوین ایران فراهم شود و ارتباط سینمایی دو کشور مستحکم‌ شود.
یارار در پایان بخش اول سخنانش از تابش درخواست کرد تا سلام او را به رضا میرکریمی و مجید مجیدی برساند.
در ادامه این جلسه تابش با اشاره به نقش جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان در شکل‌گیری تعاملات فرهنگی با کشورهای منطقه، بیان کرد: جشنواره بین المللی فیلم کودک اصفهان می‌تواند پیوندهایی با جشنواره قونیه داشته باشد و یکی از زمینه‌های ایجاد این پیوند می تواند نمایش آثار «وب‌سری» باشد که از طریق آن می‌توان فیلم‌های کوتاه خیلی خوبی را به جشنواره فیلم قونیه ارسال کرد. دنیای بچه‌ها پاک و معناگرایانه‌ است و این جشنواره هم به دنبال ترسیم یک نگاه اخلاقی است که در دنیای کودکان و نوجوانان وجود دارد.
وی در همین راستا ادامه داد: یکی از جنبه‌های برگزاری جشنواره در اصفهان توسعه دیپلماسی عمومی و فرهنگی است و امیدوارم حضور شما در جشنواره به این موضوع سرعت ببخشد.
تابش تاکید کرد: اصفهان جدای از آنکه پایتخت هنر ایران است، جایگاه بسیار والایی در زمینه پیوند آثار کهن ادبی و موسیقی سنتی دارد، پیوند بین ادبیات و موسیقی و تعامل هنرمندان ایرانی با هنرمندان و جشنواره‌های هنری قونیه می‌تواند مفید باشد.