جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در قم برگزار می‌شود

محمد کاظم رضوانی در نشست خبری سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قم که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، با بیان اینکه استان قم برای سومین دوره میزبان فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان است، اظهار کرد: این جشنواره از روز پنجشنبه ۳۱ مرداد تا روز دوشنبه ۴ شهریور در سینمای کانون قم برگزار می شود.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، وی به اکران ۱۰ فیلم جشنواره کودک و نوجوان در سینما کانون قم اشاره کرد و افزود: فیلم‌های «داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز»، «بنیامین»، «جزیره گنج»، «قطار آن شب»، «جوانمردان»، «بیست و سه نفر»، «اینجا خانه من است»، «منطقه پرواز ممنوع»، «غرغرو وارد می‌شود» و «تورنادو» به عنوان فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان در سینما کانون قم اکران خواهند شد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه در قم افتتاح می شود، تصریح کرد: روزانه دو فیلم در دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ به روی پرده می رود.

رضوانی با اشاره به اینکه سینما کانون قم دارای ظرفیت ۲۲۰ صندلی است، افزود: بلیت‌های جشنواره برای عموم علاقه مندان به مبلغ ۵ هزار تومان از طریق سایت سینما تیکت قابل خریداری است.

وی همچنین از اجرای بخش «پروانه‌های فیروزه‌ای» خبر داد و گفت: یک تیم داوری پانزده نفره متشکل از کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۵ ساله در قالب این طرح به داوری آثار می نشینند.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: کارگاه آموزشی ویژه داوران کودک و نوجوان این جشنواره‌ با حضور آقای سید امیر طباطبایی، فیلمساز و کارشناس مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزار و در این کارگاه به مباحث شناخت فیلم و معیارهای ارزیابی فیلم پرداخته شد.
رضوانی همچنین از اکران فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان توسط سینما سیار با شعار «رویای کودکان سیل‌زده را بسازیم» در ۱۴۴ نقطه کشور خبر داد و گفت: این رخداد نیز در بخش‌های استان قم از جمله کهک، قنوات، فردو و وشنوه برگزار خواهد شد و تعدادی از فیلم‌های این جشنواره به همت انجمن سینمای جوانان قم در مناطق مورد اشاره اکران می شود.
وی در پایان از توسعه و برگزاری جشنواره های سینمایی در استان ها به عنوان رویکرد مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و گفت: در سال جاری، برگزاری جشنواره سینما حقیقت، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم فجر در دستورکار قرار دارد.