پروانه ها لبخند را برمردم اصفهان آورده اند

سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان چند روزی است که آغاز شده و شور‌ونشاط وصف ناشدنی در نصف جهان ایجاد کرده است. همه وهمه می‌خواهند نقشی در برپایی این جشنواره داشته باشند.

محمد میرفندرسکی_با آغاز جشنواره سی ودوم برنامه های جنبی و فیلم ها نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه کودک درون مردم اصفهان را زنده کرده و همه در کنار هم از این جشنواره لذت میبرند.

پیرمردی به دوچرخه‌اش چراغ و گل وصل کرده است و در چهارباغ گشت می‌زند و موسیقی سنتی اصفهان را پخش می‌کند. کمی آن طرف‌تر کودکی پدر و مادرش را مشتاقانه به سمت سینما می‌کشاند و خود چند گامی جلوتر از آناها راه می‌رود.

همهمه و شلوغی سینماها در روزهای نخست جشنواره برای عموم مردم سوال برانگیز است. در گوشه و کنار جشنواره زیاد به چشم می‌خورد که کودکان و نوجوانان جشنواره در حال توضیح دادن به مردم هستند و در پاسخ پرسش اینجا چه خبر است می‌گویند: جشنواره شروع شده است.

پروانه‌ها خبرهای لذت بخشی را با رنگ‌های دلربایشان به اصفهان آورده‌اند، خبر هفته‌ای کودکانه که قرار است شهر در دست کودکان باشد. چهارباغ این روز‌ها با حضور عروسک‌های رنگی و نمایش‌های خیابانی دوست داشتنی‌تر شده است.

شادی کودکان و بادکنک‌هایی که در دست دارند را هر گوشه از شهر می‌توان شاهد بود و صدای خنده‌هایشان در شهر پیچیده است. کودکان و نوجوانان با دقت پوسترها و تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های جشنواره را بررسی می‌کنند تا به تماشای بهترین فیلم بر روی پرده سینما بنشینند.

خانواده‌ها در کنار فرزندانشان وقت می‌گذرانند و هم پای فرزندانشان شادی می‌کنند، گویی همه در این جشنواره کودک شده‌اند، کودکان کودکی می‌کنند و پدرها و مادرها خاطرات کودکی خود را یادآور می شوند.

سینماهای اصفهان در این مدت رنگارنگ از فیلم‌های جشنواره شده است و استقبال تماشاگران نشان میدهد فیلم‌های خوبی در سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.