در نشست رسانه ای  فیلم"تورنا2" مطرح شد:

کودکان دروغ را دوست ندارند

کارگردان فیلم سینمایی تورنا۲ گفت: عشق جز جدانشدنی زندگی است، من در تمام فیلم‌هایم عشق را جا داده‌ام و نیاز جامعه امروز است که کودکان عشق پاک را از همان سنین کودکی یاد بگیرند.

نرگس پورسینا_ نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی تورنا۲ به کارگردانی و تهیه کنندگی سید جواد هاشمی، با حضور بازیگران فیلم، اصحاب رسانه و منتقدان سینما برگزار شد.

سید جواد هاشمی، کارگردان فیلم تورنا۲ با اشاره به اینکه در این فیلم ۳ لایه مهم وجود داشته است، اظهار کرد: اولین لایه تفریح و لذت بردن کودکان است. دومین لایه حضور خانواده‌ها در سینما و همگام شدن با فرزندان خود است و لایه زیرین نیز این است که می‌خواهیم نقدی کرده باشیم و بگوییم کودکان جنگ، ظلم، دروغ و… را دوست ندارند.

وی درباره طراحی خاص لباس‌ها در این فیلم گفت: لباس‌ها متفاوت طراحی شده است تا زمان و مکان مشخصی نداشته باشد و با رویای کودکان همگام باشد؛ اما بازی‌ها امروزی است تا قابل باور باشد.

این کارگردان در پاسخ به خبرنگاری که علت دنباله دار بودن فیلم را جویا شد، تصریح کرد: تنها دلیل ادامه دار بودن قصه برگشت امید در قسمت دوم است. یکی از دلایل عمده این کار، صرف بودجه‌ای است که برای موسیقی و جلوه‌های ویژه شده است؛ مطمئنا باید این بودجه صرف شده جبران شود.

هاشمی با بیان اینکه فیلم تورنا۲ در ۴۳ روز فیلمبرداری شده است، گفت: تنها آرزویم ساختن فیلمی است که کودکان را به وجد بیاورد و همیشه سعی می‌کنم از فیلم های برتر سینمای جهان تقلید کنم.

وی تصریح کرد : فیلم تورنا۲ خانوادگی است و برای اینکه کودکان در کنار خانواده هایشان فیلم را  ببینند از موسیقی های نوستالژیک استفاده کرده ایم.

کارگردان فیلم تورنا۲ با اشاره به اینکه عشق جز جدانشدنی زندگی است، گفت: من در تمام فیلم‌هایم عشق را جا داده‌ام و نیاز جامعه امروز است که کودکان عشق پاک را از همان سنین کودکی یاد بگیرند.