کارگردان «فریاد سکوت» در پنل تولید مشترک ایران و روسیه مطرح كرد؛

استقبال از تولید مشترک انیمیشن

کارگردان فیلم سینمایی «فریاد سکوت» گفت: کشور روسیه جهت همکاری بیشتر با ایران فضای‌های مناسب برای ساخت فیلم ارائه خواهد داد و با توجه به اینکه نیاز کشور روسیه در انیمیشن ارتقاء داشته، از تولید مشترک انیمیشن استقبال خواهیم کرد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان نوجوانان، پنل تولید مشترک ایران و روسیه با حضور نیکولای دان کارگردان فیلم سینمایی «فریاد سکوت» امروز یکم شهریور برگزار شد.
دان در ابتدای نشست با اشاره به اینکه همکاری مشترک با ایران نقش پرنگی در کشور روسیه دارد، اظهار کرد: کشور روسیه در تجربه فیلمسازی غنی است، بعد از اینکه شورای فروپاشی در کشور شکل گرفت مهم ترین هدف ما دست یابی به گم کرده هایمان است.
وی ادامه داد: «فیلم فریاد سکوت» به عنوان یک ابزار آموزشی به تربیت نگاه می کند. در کشور روسیه فیلم‌های حوزه کودک به مدارس ارسال می‌شود و اساتید این فیلم‌ها را به عنوان برنامه آموزشی در کلاس‌های درس ارائه می‌دهند.
کارگردان فیلم سینمایی «فیلم فریاد سکوت» افزود: در تولید مشترک با ایران پیشنهاد می‌دهیم در سینمای آنلاین و پلتفرم آنلاین مشارکت داشته باشند که نیاز امروز جامعه است.
دان تصریح کرد: کشور روسیه جهت همکاری بیشتر با ایران فضای‌های مناسب برای ساخت فیلم ارائه خواهد داد و با توجه به اینکه نیاز کشور روسیه در انیمیشن بالا رفته است از تولید مشترک انیمیشن استقبال خواهیم کرد.
وی در ارتباط با سینمای آموزش محور، گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش کشور روسیه فیلم‌های حوزه کودک ونوجوان را در مدارس اکران می‌کنیم تا کسانی که توانایی رفتن به سینما را ندارند در مدرسه به تماشای فیلم بنشینند.
این کارگردان روسی افزود: دانشگاه تربیت معلم دوره‌های کاربردی با موضوع سینماشناسی برای اساتید مدارس برگزار می‌کند تا اساتید با آگاهی و دانش کامل در کارگاه‌های دانش‌آموزی شرکت کنند.
دان با بیان اینکه با اکران فیلم در مدارس، کودکان و خانواده‌ها را با دولت متصل کرده ایم، افزود: با کسب تجربه از کشورهای آلمان، آمریکا و انگلیس، اجلاسی برگزار کرده ایم و هم‌اکنون کشور روسیه به عنوان مرکز جاذبه در دنیا شناخته شده است و در ماه جاری همایشی با اساتید و کارگران‌ها برای تولید مشترک خواهیم داشت.
وی گفت: اینترنت ما را از هم جدا می‌کند و در دسترس بودن محصولات سینمایی به شدت رشد کرده و ما توانستیم به صورت مجازی دسترس را با تمام مردم کشور روسیه ایجاد کنیم.
کارگردان فیلم «فریاد سکوت» با اشاره به حضور بازیگران نوجوان فیلم «فریاد سکوت» در استان اصفهان، اظهار کرد: فرهنگ باید بین کودکان تقسیم شود. بازیگران کودک و نوجوانی که همراه ما به ایران آمده اند تحت تاثیر فرهنگ ایران و اصفهان قرار گرفته و نگاه آنها تغییر کرده است.
دان ادامه داد: اگر ایده‌ای مناسب جهت ساخت فیلم مطرح شود آماده همکاری مشترک با کشور ایران هستیم. فیلم‌های سینمای کودک و نوجوان باید با آموزش و سرگرمی همراه باشد تا بر روی مخاطب تاثیر بگذارد و مناسب همکاری مشترک باشد.
وی با بیان اینکه در کشور روسیه خیلی برای ساخت انیمیشن سرمایه گذاری می شود، ادامه داد: در عرصه بین المللی آماده سفارش دادن و گرفتن سفارش در ساخت انیمیشن هستیم و به همین دلیل به تولیدات مشترک علاقه داریم.
در پایان نشست فرزاد اژدری در پاسخ به سوال کارگردان فیلم «فریاد سکوت» مبنی بر اینکه به نظر شما نیاز است که مدارس در حوزه سینما راه پیدا کنند” گفت: در ایران فیلم هایی در مدارس اکران می شود که مجوز پخش از آموزش و پرورش داشته باشند. در ایران مدارس در طول سال اجازه دارند دانش آموزان را به اردوی سینما ببرند. وزارت آموزش پرورش جشنواره ای به نام “رشد” برگزار می شود که در این جشنواره فیلم های آموزشی نمایش داده خواهد شد.