محمد کیهانی:

حال و هوای امسال جشنواره بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل است

همزمانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با دهه کرامت و ولایت شور و هیجان دیگری را مهمان مناطق مختلف اصفهان کرده است. در کنار آن‌ها تماشاخانه سیار نیز عطر جشنواره را با خود به دل محلات کم برخوردار برده‌اند تا آن‌ها نیز برپایی این رویداد در شهرشان استفاده کنند. شب گذشته اتوبوس سیار جشنواره به منطقه هشت رسید. حضور محمد کیهانی، مدیریت شهرداری منطقه ۸ در ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان بهانه‌ای شد تا از حس و حال سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان این منطقه باخبر شویم.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، محمد کیهانی مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان درباره برگزاری همزمان برنامه‌های جانبی فرهنگی در راستای این رویداد بین‌المللی گفت: فرهنگسراهای منطقه ۸ در راستای سیاست‌های شهرداری برای ایجاد فضایی مناسب برای جشنواره و آماده سازی شهر، ویژه برنامه ای را ترتیب داده‌اند.

وی ادامه داد: تلاقی برنامه‌های جانبی شاد با جشن‌های دهه ولایت شور وصف ناشدنی را به محلات منطقه ۸ آورده است.

کیهانی با اشاره به برگزاری دوازده برنامه بزرگ مفرحی که در این بازه زمانی در منطقه هشت برگزار شده است، تصریح کرد: در این برنامه‌ها با محوریت جشنواره کودک آیتم‌هایی را نیز در نظرگرفتیم. همچنین تبلیغات خاص مربوط به جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان را نیز در این منطقه نصب کردیم.

به گفته وی فرهنگسرای سلام منطقه ۸ به مدت چهار روز در هشت سانس صبح و بعدازظهر برنامه‌هایی را ویژه کودکان اجرا کرده، که با استقبال خوب مردم روبه‌رو شده است. تبلیغات به صورت میدانی انجام شده و تلاش کردیم در راستای برنامه‌های جشنواره با شهرداری فضاسازی خوبی را در این منطقه به وجود بیاوریم که کودکان نیز بتوانند نهایت بهره را از برگزاری این رویداد در اصفهان ببرند.

کیهانی با اشاره به حضور اتوبوس سیار جشنواره در منطقه هشت، محله کساره فرهنگسرای ملک‌الشعرای بهار تصریح کرد: حضور اتوبو‌س‌های سیار در مناطق محروم یکی از بخش‌های خوب سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان است که زمینه تماشای فیلم‌های جشنواره را برای کودکان مناطق محروم فراهم کرده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شاید بسیاری از کودکانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند حتی توانایی پرداخت هزینه برای آمدن به مرکز شهر و حضور در سینما را نداشته باشند، اضافه کرد: جشنواره با حضور تماشاخانه‌های سیار به دل محله‌ها و مناطق محروم آمده و این اتفاق مثبت این دوره از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است که به صورت جدی در این دوره از جشنواره در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: البته در کنار این موارد نیز تدابیری برای حضور کودکان و نوجوانان مناطق محروم در سالن‌های سینمایی که در آن‌ها فیلم‌های جشنواره اکران می‌شود نیز در نظر گرفته شده است.

کیهانی با اشاره به اینکه در سال‌هایی از دهه هشتاد در بخش‌های اجرایی جشنواره فیلم‌‌های بین‌المللی کودکان و نوجوانان حضور داشته است، عنوان کرد: حال و هوای امسال جشنواره کودک و نوجوان بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل است و روح تازه‌ای به فضای شهر دمیده است. تبلیغات گسترده در سطح شهر، حضور افراد حرفه‌ایی، فضاسازی شهر و مشارکت فرهنگسراها با دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نشان دهنده این موارد است.

وی اضافه کرد: افتتاحیه پرشور امسال با حضور بسیاری از شهروندان نشان دهنده این است که جامعه مشتاق برپایی برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان است و در این مسیر آحاد مردم قدم بر می‌دارند. شهروندان با برگزاری این جشنواره خو گرفته‌اند و پدر مادران در کنار فرزندان علاقه به حضور برای شرکت در سالن‌های سینماهای جشنواره دارند.

به گفته کیهانی برگزاری برنامه‌های جانبی در کنار جشنواره سی‌و‌دوم نیز باعث شده است تا خانواده‌هایی که در سالن‌های سینما حضور پیدا نمی‌کنند هم از حس و حال جشنواره در فضای شهر استفاده کنند.

کیهانی با اشاره به اینکه واحدهای مختلف فرهنگی شهرداری نیز در برپایی این جشنواره نقش مثبتی را ایفا می‌کنند و ادامه داد: برپایی برنامه‌های دهه ولایت و کرامت نیز همزمان با جشنواره باعث شده تا بخشی از هزینه‌های برنامه‌های جانبی این رویداد بین‌المللی کاهش یابد.