در کارگاه مستندسازی از اصفهان؛

کودکان اصفهانی، ساخت فیلم توریسم را آموختند

کارگاه مستندسازی از اصفهان با رویکرد فیلم توریسم برای کودکان و نوجوانان با حضور مسیح شریف در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار شد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، شریف در این کارگاه، پس از اشاره به این که یک موضوع واحد را می توان به روش های مختلف تبدیل به فیلم کرد، از کودکان و نوجوانان حاضر در کارگاه خواست به پژوهش درباره یک سوژه واحد بپردازند.
پارسا، یکی از کودکان حاضر در نشست، سوژه نوشتن طرح فیلم بقیه شد و قرار شد هر کدام از آنها، یک خط درباره او بنویسند. ویژگی های ظاهری، مشخصات اخلاقی و فعالیت های پارسا، ازجمله مسائلی بود که کودکان به آنها پرداختند.
در ادامه شریف از کودکان خواست سوژه ها را از زاویه دید خود نگاه کنند، به ویژه سوژه هایی چون سی و سه پل که به وجه توریستی اصفهان مربوط می شود.
شریف در ادامه به نمایش فیلم های ساخته شده کودکان حاضر در جلسه پرداخت که در قالب های داستانی و انیمیشن ساخته شده بودند. کودکان حاضر در جلسه هم فیلم ها را بررسی کردند و عیوب و محاسن آنها را برشمردند و فیلمسازان هم از آثار خود دفاع کردند و شرایط ساخت آنها را توضیح دادند.
شریف در این نشست، مراحل ساخت مستند را توضیح داد و از کودکان خواست ابتدا موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنند که جنبه توریستی داشته باشد.
او از کودکان خواست در مستند خود هم داستانی را روایت و طرح های نوشتاری و مفاهیم مورد نظر خود را به زبان تصویر تبدیل کنند.
شریف کودکان حاضر در نشست را به چند گروه چهارنفره تقسیم کرد تا اعضای هر گروه باهم فیلم بسازند. او از آنها خواست فیلم های کوتاه سه دقیقه ای بسازند که بتواند صورت جدیدی از اصفهان را به مخاطب ارائه دهد.
شریف از کودکان خواست حتما فیلم هایشان درباره اماکن گردشگری اصفهان نباشد و به فضاهای دیگر شهر هم بپردازند.
در پایان کودکان حاضر در جلسه به همراه مسیح شریف به فضاهای شهری اطراف سینما ساحل برای ساخت فیلم رفتند.
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا ۴شهریور ماه در اصفهان برگزار می شود.