در گفت‌وگوی میزان با تابش مطرح شد؛

راه موفقیت ژانر کودک ایجاد زنجیره فرهنگی در سینما است/اصفهان می‌تواند قطب خلاقیت نوجوانان در کشور شود

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: راه موفقیت سینمای کودک توجه به زنجیره چند گانه فرهنگی در سینما است، زنجیره‌ای که می‌تواند به درستی در عرصه سینما موثر باشد شامل بخش‌های تحقیق و توسعه، تولید، جشنواره‌ها و پخش است.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص تاثیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان بر بدنه سینما گفت: بدون شک سینمای کودک و نوجوان ظرفیت بسیار بالایی برای شکوفایی بیش از پیش دارد، از نظر من وقوع این جشنواره در شهر اصفهان اتفاقی مثبت برای این ژانر سینمایی است.
وی در همین راستا ادامه داد: از نظر من همانطور که فیلمسازان یک سال در انتظار این جشنواره هستند و منتظرند تا نتیجه تلاش خود را در جشنواره کودک و نوجوان ببینند، شهر اصفهان نیز از این رویداد هنری بهره برداری خوبی را می‌تواند انجام دهد.
دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اذعان کرد: اصفهان می‌تواند به عنوان قطب صنعت سینمای کودک و نوجوان در کشور مطرح باشد، من طی جلساتی که پس از دبیری جشنواره داشتم با مسئولین شهری و فرهنگی اصفهان به گفتگو نشستم، شخصا این جشنواره را فرصت مغتنمی برای توسعه هنر و خلاقیت های تصویری در این شهر می دانم، شهر اصفهان یکی از قطب‌های صنایع خلاق است و بدون شک پتانسیل بالایی برای جذب هنر و هنرمندان را دارد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زنجیره‌ای از خدمات شهری، فرهنگی و هنری در شهر اصفهان اضافه کرد: از نظر من توجه به زنجیره‌ای متحد از خدمات فرهنگی و هنری می‌تواند در رویدادی همچون جشنواره فیلم کودک و نوجوان به خوبی افکار عمومی را جذب هنر و مخصوصاً سینما کند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: راه موفقیت سینمای کودک توجه به زنجیره چند گانه فرهنگی در سینما است. زنجیره فرهنگی که می‌تواند به درستی در عرصه سینما موثر باشد شامل بخش های تحقیق و توسعه، تولید ،محصولات جانبی، جشنواره‌ها و پخش است، در جشنواره فیلم کودک و نوجوان می توانیم فعالیت مثمر ثمرتری در بخش تحقیق و توسعه و همچنین تولید و محصولات جانبی داشته باشیم.
وی با اشاره به حضور پخش کنندگان سینما در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد: ما امسال از جمعی از پخش کنندگان سینما را دعوت خواهیم کرد تا به جشنواره آمده و در سالنی مجزا آثار را به تماشا بنشینند تا از این طریق بتوانیم تولید کننده را به صورت مستقیم به پخش کننده متصل کرده و محصولات را در مرحله اکران به بهترین شکل ممکن عرضه کنیم.
این فعال عرصه سینما در همین رابطه تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جشنواره فیلم کودک و نوجوان در طول سال هم اثربخش باشد بدون شک باید برنامه‌ریزی‌های منسجمی را در این زمینه انجام دهیم، به عنوان مثال با صحبت‌هایی که با برخی نهادهای خصوصی شده قرار است در طول سال تالارهایی در اماکن مختلف شهر اصفهان بنا شود که این حرکت فرهنگی به یک ماه ختم نشده و فعالیت فرهنگی هنری به صورت مداوم ادامه یابد.
دبیر جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان خاطرنشان کرد: در کل اگر می خواهیم اصفهان را به عنوان قطب خلاقیت برای کودکان و نوجوانان معرفی کنیم بدون شک هیچ راهی به جز بها دادن به بخش‌های خصوصی و همچنین فعالیت متمرکز بین ارگانهای فرهنگی نیست، ما سعی خواهیم کرد در این دوره از دبیری جشنواره تنها به سینما بسنده نکرده و مقدمات خلاقیت را از تمامی بخش‌های صنعت تصویر آغاز کنیم، وب سری ها محصولات مورد علاقه کودکان و نوجوانان هستند، این نگاه می‌تواند باعث شکوفایی هر چه بیشتر سینمای کودک و نوجوان می شود.