برنامه‌های جانبی این دوره از جشنواره کودک و نوجوان پاسخگوی نیاز عام و خاص

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حضور اتوبوس‌های سیار در جشنواره امسال توانسته است امکان دیدن فیلم‌های این رویداد بین المللی را برای بسیاری از کودکان در سطح شهر و مناطق محروم که به هر دلیلی توانایی تماشای آن را ندارند، مهیا کند.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، مهدی مزروعی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برنامه‌های جانبی این دوره از جشنواره را بسیار با محتوا و تخصصی برای کودکان و نوجوانان می‌داند.
وی در این ارتباط تصریح کرد: برنامه‌های جانبی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان تفاوت‌های چشمگیری با رویدادهای سال های گذشته از نظر تولید محتوا و آموزش به علاقمند سینما این رده سنی دارد.
به گفته مزروعی؛ برنامه‌های تخصصی سینماداری برای حوزه کودک و نوجوان امسال با جدیت بیشتری دنبال شد و حضور متخصصین برای آموزش به این رده سنی بسیار موثر بود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در محور چهارباغ برنامه‌های فرهنگی جانبی خوبی به همت معاونت اجتماعی شهرداری برپا شده است، تصریح کرد: این برنامه‌های جانبی عمومی که با هدف فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای شهروندان در محور فرهنگی چهارباغ در نظر گرفته شده با اسقبال و بازخوردهای خوب مردم روبه رو شده است.
وی ادامه داد: همچنین وجود این برنامه‌های متنوع شور و نشاط و روح تازه‌ای را به این پیاده راه صفوی بخشیده است.
مزروعی همچنین با اشاره به حضور تماشاخانه‌های سیار در مناطق مختلف تاکید کرد: حضور اتوبوس‌های سیار در جشنواره امسال توانسته است امکان دیدن فیلم‌های این رویداد بین المللی را برای بسیاری از کودکان در سطح شهر و مناطق محروم که به هر دلیلی توانایی تماشای آن را ندارند، مهیا کند.
وی اکران فیلم ویژه افراد دارای معلویلت نابینایی با امکان دوبله همزمان و شرح صحنه را یکی دیگر از اتفاقات مهم جشنواره امسال دانست.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان دوره پنجم با اشاره به فضاسازی جدید برخی از سینماهای سطح شهر افزود: فضاسازی حدودی برای استفاده معلولین در بعضی از سینماهای اصفهان که امکان بهره‌برداری از آن را ندارند از دیگر اتفاقات خوب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان است.
مزروعی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره فضایی ایجاد شده است تا مخاطبان عام و خاص با توجه به نیازهایی که دارند از ظرفیت‌های مختلف این رویداد استفاده کنند.
وی گفت: فلسفه فیلم، موسیقی، ادبیات و تاریخ سینما موج آگاهی بخشی را با خود همراه دارد که حضور جشنواره فیلم‌های بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان امکان استفاده از این ظرفیت را برای شهروندان به وجود آورده است.