تکنولوژی واقعیت مجازی، امکانات متنوعی دارد

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کارگاه سینمای واقعیت مجازی در عصر جدید با حضور یوجانگ هیون از کشور کره جنوبی در بخش کارگاه‌های بین‌الملل این دوره از جشنواره عصر امروز شنبه ۲ شهریور در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان برگزار شد.
هیون در ابتدای صحبت‌هایش در این کارگاه گفت: ابتدای شروع فعالیتم در حوزه سینمای VR فکر می‌کردم ساخت چنین فیلم‌هایی خیلی راحت است، ولی بعدا به سختی زیاد آنها پی بردم.
وی افزود: در این نوع سینما با تجهیزات HDM، آثاری خلق می‌شود که در آنها با استفاده از گوگل مپ، شخصیت‌های مجازی بازی پوکمون گو با دنیای واقعی تلفیق می‌شود.
هیون ادامه داد: تکنیک‌ MR، ترکیب دو فن‌آوری دیگر است، در این تکنیک، می‌توان بدون استفاده از تجهیزات HDM، واقعیت مجازی را تجربه کرد که فیلم «جنگ ستارگان»، نمونه خوبی در این زمینه است.
وی همچنین بیان کرد: این تکنیک هنوز به شکل گسترده رواج پیدا نکرده است، ضمن این که فلاسفه هم درباره واقعیت مجازی نظریه‌پردازی کرده‌اند، دنیای مدنظر افلاطون از این جمله است.
هیون گفت: در افسانه‌های چینی هم یک پسربچه به پروانه تبدیل می‌شود و نمی‌داند این اتفاق در خواب او رخ داده یا در واقعیت. نقاشی‌های دوره باروک هم بسیار واقعی به نظر می‌رسند. هر چه زوایای دید بیشتر شود، فیلمبرداری همه جانبه‌تر می‌شود و حس قرارگیری مخاطب در محیط افزایش می‌یابد.
هیون همچنین بیان کرد: برخی از این تکنیک‌ها برای اجرا شدن به کامپیوترهای بسیار پیشرفته نیاز دارند. پلی‌استیشن هم از طریق پلت فرم دستگاه‌های بازی، قابلیت اجرا دارد. در کره، اتاق‌‌های VR وجود دارد که تجهیزات خاص این تکنولوژی در آن هستند. این تکنولوژی در ساخت بازی‌های کامپیوتری هم کاربرد ویژه‌ای دارد. تجهیزات HMD کره، کیفیت تصویر بسیار بالایی هم دارد.
هیون در پایان این کارگاه محصولات متنوع شرکت HDM کره را معرفی کرد و آثار تولیدی شرکت با این محصولات را برای علاقه‌مندان و حاضرین نمایش داد.