برگزاری جشنواره فیلم کودک موجب تقویت نشاط اجتماعی کودکان می‌شود/ لزوم بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای ایجاد الگوهای رفتاری شهروندی

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه فضای نشاط اجتماعی کودکان در قم محدوده بوده است، از تاکید شهرداری برای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و زنان در شهر قم سخن گفت.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان؛ ابوالقاسم مقیمی در رابطه با اکران فیلم‌های جشنواره کودک و نوجوان در قم، اظهار کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان که برای سومین بار در قم اکران می شود جزو اتفاقات بسیار خوبی است که در حوزه کودک و نوجوان در قم رخ می‌دهد به این خاطر که فضای بانشاط اجتماعی کودک و نوجوان، خیلی کم در استان قم رخ داده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم افزود: ما در سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم تلاش می‌کنیم که فضای با نشاط اجتماعی را برای خانواده‌ها و به ویژه کودکان و زنان به عنوان دو قشر تأثیرپذیر و تأثیرگذار فراهم کنیم چرا که هرچه در حوزه کودک سرمایه گذاری کنیم، قطعا می‌توانیم در بهبود روش های تعلیم و تربیت و توسعه فعالیت ها و فرهنگ سازی اثرگذارتر باشیم.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت رسانه‌هایی مانند فیلم که اثر ماندگاری در حافظه و ذهن کودک دارد و می‌تواند الگوهای رفتاری را برای آنها ایجاد کند، استفاده بیشتری داشته باشیم.

مقیمی با اشاره به اینکه هنر می‌تواند در فرهنگسازی حوزه شهری موثر باشد، افزود: رفتارهایی که در حوزه شهروندی می‌توانند طبقه بندی شوند مانند ترافیک، فضای سبز، آتش نشانی، توجه به مسائلی مانند پسماند و توجه به زیبایی های شهری، حوزه هایی هستند که الگوهای رفتاری آنها را باید از کودکی در افراد ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه حس تعلق به شهر و هویت شهروندی در شهر قم باید تقویت شود، تاکید کرد: ضروری است که ما با استفاده از ظرفیت فیلم، تئاتر، سرود و انواع هنرهای تجسمی که در قم کم هم نیست، کودکان را با این فضای هنری به ویژه هنری که از خاستگاه دینی در شهر قم منشأ می‌گیرد، آشنا کنیم.

مقیمی در رابطه با مشارکت شهرداری در برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در قم گفت: شهرداری قم در جشنواره کودک و نوجوان در حوزه برگزاری و تبلیغات شهری همکاری داشته است و همچنین در حاشیه جشنواره برنامه شادیانه برگزار خواهد کرد که در آن بحث های ترویجی و شهروندی آموزش داده می‌شود و از شهروندان دعوت می شود که به تماشای فیلم های جشنواره بنشینند.