کامبوزیا پرتوی در گفتگو با صبا:

المپیاد فیلمسازی نوجوانان نتیجه‌بخش است/ بچه‌ها رها نشوند

کامبوزیا پرتوی استاد راهنمای سومین المپیاد فیلمسازی نوجوان نتیجه این رویداد را مثبت ارزیابی کرد.
کامبوزیا پرتوی کارگردان پیشکسوت سینما که در سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان به عنوان یکی از استادان راهنمای سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان حضور دارد درباره برگزاری المپیاد این دوره جشنواره در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا عنوان کرد: نوجوانان حاضر در این المپیاد کنجکاوی و خودباوری یک نوجوان را داشتند. البته توقع سطح علمی بالایی را از نمی شد از آن ها داشت چون تاکنون تجربه ای نداشته اند و برداشت آن ها از مسایل پیرامون خود نسبت به برنامه ها و فیلم‌ های ماهواره، سینما و تلویزیون بود و به نوعی بیگانگی از خود در بچه ها وجود داشت.

وی ادامه داد: کار اصلی ما بر هم زدن این الگوهایی بود که آن ها در ذهن خود داشتند و سعی کردیم موضوعات جدید را ‌جایگزین و‌ تقویت کنیم که این کار، کمی سخت بود.

پرتوی با اشاره به اینکه سخت ترین کار این المیپاد، نظردهی ۹ عضو حاضر درباره طرح های یکدیگر بوده است، گفت: این اتفاق برایم بسیار جالب بود که ببینیم بچه ها نسبت به طرح یکدیگر چه برخوردی دارند که آن ها بسیار راحت طرح یکدیگر را می پذیرفتند.

کارگردان فیلم سینمایی «کافه ترانزیت» ادامه داد: مشارکت بسیار خوبی بین اعضا بود و به یکدیگر بسیار کمک می کردند که طرح های انتخابی به طرحی قابل ارایه تبدیل شود و برای من برگزاری این المپیاد تجربه بسیار بسیار خوبی بود.

پرتوی در پاسخ به اینکه با حضور استعدادهای نوظهوری مانند این نوجوانان، آینده سینمای کودک را چگونه پیش بینی می کند، گفت: قطعا اتفاقات خوبی در انتظار رخ دادن است به شرطی که این استعدادها پرورش پیدا کنند و به خوبی هدایت و تربیت شوند. این نوجوانان تا ۱۶ سالگی امکان پرورش یافتن دارند و پس از آن به حال خود رها می شوند که باید این آموزش از ۱۶سالگی به بعد هم ادامه دار باشد تا به سرانجام برسد.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که قصد ساخت فیلمی برای کودکان و نوجوانان را دارد یا خیر؟ گفت: طرح هایی وجود دارد ولی با توجه به شرایطی که برای اکران فیلم های کودکان وجود دارد، انگیزه ای برای ساخت این فیلم ها در فیلمسازان وجود ندارد.