با حضور مدیر یک موسسه سینمایی برگزار شد:

اکران مجموعه فیلم‌های کوتاه گرجستانی

مجموعه فیلم‌ها کوتاه گرجستانی با حضور گریگول چیکوگیتزه مدیر موسسه «پایونر فیلم» اکران شدند.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در برنامه اکران مجموعه فیلم‌های کوتاه گرجستانی، گریگول چیکوگیتزه، مدیر موسسه فیلم‌سازی «پایونر فیلم» ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در شهر اصفهان، گفت: ما توسط استودیو «پایونر فیلم» به این‌جا آمدیم. باید بگویم که اسم این موسسه از یک عبارت فرانسوی برگرفته شده که به معنای طلایه‌دار است.
وی در ادامه اظهار داشت: بچه‌ها در این موسسه اصول مربوط به سینما مانند فیلم‌سازی، انیمیشن و فیلم‌نامه‌نویسی را یاد می‌گیرند و برای آموختن فوت و فن این هنر مشتاق هستند و تمایل زیادی به یادگیری جزئیات نشان می‌دهند.
این مدیر سینمایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان خاطره‌ای از کودکان شرکت‌کننده در موسسه تصریح کرد: من یک بار به بچه‌ها گفتم که فیلمی درباره محبت بسازند. یکی از بچه‌ها این ایده را مطرح کرد که فیلمی درباره چارلی چاپلین بسازد در حالی که روی قطعه یخی ایستاده است که در ادامه فیلم، این یخ به خاطر گرمای محبت چاپلین آب می‌شود.
چیکوگیتزه گفت: موسسه ما هر سال جشنواره‌ای شبیه به بخش «المپیاد فیلم‌سازی» جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند و ما در این‌جا چند اثر برگزیده‌ آن جشنواره را به شما نشان می‌دهیم.
در ادامه نیز چند اثر از میان فیلم‌های برگزیده به نمایش درآمد و چیکوگیتزه در همین رابطه توضیح داد: این فیلم‌ها توسط بچه‌های کم سن و سال ساخته شدند و من توصیه می‌کنم که اگر کودکانتان از هنر خوب نقاشی کردن بهره‌مندند، به کار در این حوزه و فیلم‌سازی تشویقشان کنید.
وی همچنین اظهار داشت: به فیلم‌هایی که بچه‌ها می‌سازند باید توجه ویژه‌ای شود چرا که این کودکان اگر مورد توجه و حمایت قرار بگیرند در آینده کارگردان شده و وارد صنعت سینمای دنیا می‌شوند. باید بگویم دوره‌ بعدی جشنواره که اواخر ماه مهر برگزار می‌شود، میزبان بیست اثر از کارگردانان کودک ایرانی خواهد بود.
چیکوگیتزه در پایان با برگزار کردن مسابقه‌ای کودکان و نوجوانان را به مشارکت دعوت کرد، وی گفت: به هرکس که بتواند دو اسم فامیلی گرجی را بگوید جایزه‌ای اهدا می‌کنم و اهدای جایزه به برندگان نیز پایان‌بخش این مراسم بود.