بیانیه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان در اختتامیه جلوه‌گاه امید

بیانیه پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان در خصوص انتخاب برگزیدگان بخش جلوه گاه امید سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در محور فرهنگ ترافیک و دوستی با محیط زیست منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی
توجه به فرهنگ حمل و نقل یکی از ضروریات زندگی امروزی است و با کیفیت زندگی انسان ارتباط مستقیم دارد، توسعه فرهنگ ترافیک راهی برای افزایش سلامت زندگی شهری و تلاش برای تحقق آن اراده ای جمعی نیاز دارد.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان توسعه فرهنگ ترافیک را از حقوق شهروندی می داند و با تشکیل پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان برای ارتقای آن تلاش کرده است.
در این راه با حمایت همیشگی مردمانی که هوای شهرشان را دارند روبرو بوده ایم و بیشتر از هر قشر دیگری هنرمندان یاری دهندگانی بودند که نقش ابدیت بر آرمان اسطوره شهرها ترسیم نمودند. طبع هنر دقیق و موثر است و هنگامی که به واکاوی معضلات و مشکلات می پردازد کمتر ابزاری توان رقابت با آن را دارد.
جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان فرصتی ارزشمند را فراهم آورد تا جمع هنرمندان کشور میهمان اصفهان باشند و جلوه گاهی فراهم کرد تا اندیشه های ناب آنها به نمایش در آید. آنچه در سینمای کودک به واسطه مخاطب آینده ساز آن پدید می آید ظرفیتی است که می توان آن را آینه تمام نمای آینده کشور دانست زیرا که نقشه راهی ترسیم می کند برای کودکان و نوجوانانی که هدایتگران ایران عزیزمان خواهند بود.
مسئولیت اجتماعی در حوزه حمل و  نقل پاک و توجه به محیط زیست و زیست بوم بشری از عواملی است که توجه به آن در توسعه فرهنگ ترافیک نقش مهمی ایفا می کند، از این رو با احترام به تمامی آثار گرانبهایی که در بخش جلوه گاه امید جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به تماشا نشستیم بر اساس شاخص های زیر به قضاوت آثار پرداختیم:
•    توجه به حمل ونقل پاک(پیاده روی و دوچرخه سواری)
•    توجه به عوامل انگیزشی با رویکرد ارتقای فرهنگ ترافیک
•    حسن نوع دوستی و تعاملات اجتماعی برای رسیدن به اهداف زیست محیطی
•    توجه به هویت اصیل ایرانی اسلامی و بهره گیری از محتوای هویتی با ترکیب مولفه های حمل و نقل پاک خصوصا دوچرخه
بر اساس این شاخص ها که ارتباط محتوایی فیلم را با موضوع فرهنگ ترافیک و در نتیجه آن دوستی با محیط زیست بیان می کند موارد زیر را شایسته تقدیر دانسته و با اهدای تندیس نصف جهان، دیپلم افتخار و یک دستگاه دوچرخه مراتب تشکر و سپاس خود را اعلام می داریم:

جناب آقای استاد حسن اکلیلی (بازیگر فیلم هشتگ دوچرخه باز) به دلیل نمایش فرهنگ اصفهانی و تلاش در راه توسعه فرهنگ دوچرخه سواری

جناب آقای محمد آزادی (بازیگر فیلم اقیانوس پشت پنجره) به تلاش برای القای حس خوب دوستی با دوچرخه و بیان هنرمندانه دغدغه های اجتماعی

جناب آقای مصطفی نظری زاده (کارگردان فیلم هشتگ دوچرخه باز) به دلیل تلاش در راه توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و نمایش بعد مثبت کمپین ها در فضای مجازی

جناب آقای حامد بامروت نژاد (تهیه‌کننده فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع) به دلیل تلاش در راه توسعه فرهنگ توجه به محیط زیست و تشویق جامعه به فعالیت در راستای مسئولیت اجتماعی

جناب آقای مرتضی حسینی (بازیگر و هنرمند) به پاس دو دهه تلاش در توسعه فرهنگ حمل و نقل پاک با بازی در فیلم هایی مانند «قصه های مجید» و «سوم شخص غایب»

امیدواریم به مدد همراهی هنرمندان شاهد فردایی روشن برای دیار مردمانی باشیم که هوای شهرشان را دارند.