نمایشگاهی از عکس‌های عباس فلاح

قاب‌هایی‌از‌نوستالژی‌های جشنواره

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در حاشیه برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، عکس‌های قدیمی از ادوار مختلف این رویداد، روایتگر نوستالژی‌های کودکی شده‌اند. عکس‌هایی که هر کدام از آن‌ها، بخش‌های مختلفی از جشنواره دوره‌های گذشته را به تصویر کشیده‌اند.

عباس فلاح، پیشکسوت عکاسی خبری حالا در جشنواره این دوره، با ۳۲ فریم از عکس‌هایش نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی خود از دوره‌های مختلف جشنواره رابرپا کرده است. دیدن هرکدام از این عکس‌ها مروری است برخاطرات جمعی شهر از چند دوره قبل جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان و یادآور دوران کودکی.
فلاح پیشکسوت عکاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره درباره تجربه برگزاری این نمایشگاه گفت: من در تمامی دوره‌های جشنواره به عنوان عکاس حضور داشتم و حتی در دوره‌ای که جشنواره در همدان برگزار شد نیز برای پوشش خبری این رویداد بین‌المللی به این شهر سفر کردم.
وی به آرشیوی که از این جشنواره دارد اشاره کرد و افزود: آرشیو عکس کاملی از تمام ادوار جشنواره دارم. اما در میان این عکس‌ها از برخی چهره‌های هنری فرهنگی و ادبی عکس گرفتم که امروزه از حضور آن‌ها در بین خودمان محروم هستیم افراد تاثیرگذاری مانند خسرو شکیبایی، عباس کیارستمی، عسل بدیعی، استاد انتظامی.
فلاح با اشاره به تعداد عکسی‌هایی که در این نمایشگاه ارائه داده است بیان کرد: تعداد عکس‌های جشنواره بسیار زیاد بود و انتخاب از بین آن‌ها برای من سخت بود ولی در نهایت ۳۲عکس از آن‌ها انتخاب شد.

فلاح در ارتباط با سوژه‌ این عکس‌ها تصریح کرد: عکس‌ها حال و هوای دوره‌های مختلف جشنواره و حس و ‌حال شهر اصفهان را در آن روزها نشان می‌دهند. در کنار آن‌ها، عکس‌هایی با مضمون سوژه‌های اجتماعی از فعالیت کودکان کار در همزمانی با جشنواره نیز وجود دارد. امیدوارم مردم و ‌هنرمندانی که این عکس‌ها را می‌بینند یاد و‌ خاطرات جمعی آن روزها برایشان تداعی شود.
به گفته وی جشنواره برای مردم اصفهان اهمیت ویژه‌ای دارد و آن‌ها جشنواره را دوست دارند.