تسلیت بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت «داریوش اسدزاده»

در پی درگذشت «داریوش اسدزاده» بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت گفت.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این پیام آورده است:
«در نهایت تالم و اندوه فراوان، یکی دیگر از بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را از دست دادیم اما نامش با آثاری که از خویش بر صفحه هنر ایران به جای گذاشته، ماندگار است.
یقین است که هیچ گاه تصویر مهربان آن مرد دوست داشتنی و همیشه حاضر در عرصه‌های هنری از یادها و خاطره‌ها محو نخواهد ماند.
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری کشور، از درگاه ایزد یکتا، برای بازماندگان و دوستدارنش، صبر جمیل و برای روح بلندش، آرامش ابدی را مسئلت می‌نمایم.»
داریوش اسدزاده، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، متولد یکم آذر ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی نیوکاسل، حکایت دریا، شکلاتی، ۵۰ کیلو آلبالو، زندگی و دیگر هیچ، رفقای خوب، یتیم‌خانه ایران، مرگ در می‌زند، سلام پدر بزرگ، ساکن خانه چوبی، دوازده صندلی، خاطره، جعبه موسیقی، این ترانه عاشقانه نیست، ستاره بود، آبادان، کفش‌های جیرجیرک‌دار، بوی کافور، عطر یاس، روز شیطان، سفر به‌خیر، بلوف، شاهین طلایی، همسر، رابطه پنهانی، دو نیمه سیب، زمان از دست رفته، آخرین لحظه، گل مریم و ارثیه بازی کرده است.