مدیر بخش استان‌های جشنواره کودک:

استقبال از فیلم‌ها در شهرستان‌ها بیشتر از مراکز استان‌ها بود

استقبال از فیلم‌ها در شهرستان‌ها بیشتر از مراکز استان‌ها بود و بچه‌ها مشتاقانه به تماشای آثار می‌نشستند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیدحسین سیدی، مدیر بخش استان‌های جشنواره کودک درباره روند برگزاری طرح «اکران همزمان» در استان‌ها گفت: امسال شرایط خوبی داشتیم و همه چیز به خوبی برگزار شد. در روند برگزاری طرح «اکران همزمان» با مشکلی مواجه نشدیم و خود استان‌ها همکاری خوبی با ما داشتند، بچه‌ها نیز از این طرح استقبال کردند و به سینماها آمدند.
وی اظهار داشت: همه فیلم‌های اصلی در استان‌ها به نمایش درآمدند و در قیاس با سال قبل که این طرح برگزار شد، باید بگویم که مردم به صورت محسوسی علاقه‌ بیشتری به حضور در این رویداد نشان می‌دادند. البته در استان‌های گرمسیر به دلیل وضعیت جوی و آب‌وهوا استقبال کمتری نسبت به دیگر استان‌ها صورت گرفت اما در کل همه‌چیز به خوبی برگزار شد.
سیدی درباره استقبال بچه‌ها از آثار جشنواره نیز بیان کرد: فیلم‌های «تورنا۲» و «غرغرو وارد می‌شود» امروز اکران می‌شوند، اما از میان فیلم‌های اکران شده «بیست‌وسه‌نفر» بیشتر مورد توجه بچه‌ها قرار گرفت. البته از فیلم «بنیامین» نیز استقبال خوبی صورت گرفت.
وی درباره نتایج داوری آثار گفت: تا به این‌جای کار نتایج داوری بیست و دو استان به ما ابلاغ شده که به زودی در سایت جشنواره قرار خواهد گرفت. تاکنون فیلم «بیست‌وسه نفر» با انتخاب ۸ استان به عنوان فیلم برگزیده انتخاب شده است.
سیدی در پاسخ به این سوال که برگزاری طرح اکران همزمان در استان‎ها چه‌قدر باعث احیای سینمای کودک در استان‌های مختلف شده گفت: با توجه به همه معذوریت‌ها و محدودیت‌ها اعتقاد دارم که این طرح به خوبی برگزار شد و بچه‌های زیادی به سینما رفتن و تماشای فیلم ترغیب شدند.
وی ادامه داد: امسال چند شهرستان نیز میزبان طرح «اکران همزمان» شدند و شهرستان‌های استان‌های کرمان، تهران، هرمزگان، لرستان و خراسان جنوبی فیلم‌های جشنواره را اکران کردند. نکته جالب این است که استقبال از فیلم‌ها در شهرستان‌ها بیشتر از مراکز استان‌ها بود و بچه‌ها مشتاقانه به تماشای آثار می‌نشستند.