شهردار اصفهان در مراسم اختتامیه جشنواره کودک:

جشنواره فیلم کودک در نشاط اجتماعی نقش مهمی داشت

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در تهران و اصفهان و مهمانان و مسئولان، گفت: امروز شاهد اختتامیه جشنواره‌ای هستیم که از ابعاد و جوانب مختلف آن دارای اهمیت ویژه‌ای است و تقویت حس مشارکت نیز از ویژگی‌های آن است. در دوره سی و دوم شاهد بودیم که نوجوانان و کودکان در همه جشنواره نقش فعالی داشتند و مشارکت جویانه ایفای وظیفه می‌کردند. ۲۶ خبرنگار و ۳۲ داور از بین داوطلبان با طی مراحلی برگزیده شدند و در طول جشنواره نقش مشارکتی بسیار بالایی را ایفا کردند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ نوروزی ادامه داد: جشنواره نقش مسئولیت اجتماعی را به شدت افزایش داد، ما در این جشنواره فقط از نام کودکان استفاده نکردیم، بلکه جشنواره برای کودکان بود و کودکان و نوجوانان، هنرمندان و متولیان جشنواره با اتحاد و انسجام توانستند جشنواره و فیلم‌ها را به محیط های شهری وارد کنند و همچنین این رویداد را به مناطق محروم نیز گسترش دهند.

شهردار اصفهان بیان کرد: جشنواره در نشاط اجتماعی و برجسته سازی ژانر اجتماعی نقش مهمی داشت، شادی و نشاط را بین مردم برد. اگر امروز یک نظرسنجی داشته باشیم قطعا به این موضوع خواهیم رسید که در همه نقاط شهر اصفهان شاهد شادی فراگیر بودیم. پردیس هنر اصفهان با سه هزار و ۲۰۰ صندلی هر شب شاهد نمایش فیلم های جشنواره بود، گذر فرهنگی چهار باغ اصفهان امسال غوغایی بود، سینمای سیار در نقاط محروم این شهر کاری کرد که کودکان نقاط کمتر برخوردار این شهر به تماشای فیلم های جشنواره نشستند. جشنواره امسال توانست دستاوردهای دیپلماتیک بسیاری داشته باشد، گزیده فیلم های این رویداد به ۳۴ نقطه کشور رفت و بیش از ۱۰۰ برنامه و نمایش فیلم در مناطق مختلف و همچنین نقاط سیل زده اکران شد.

نوروزی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: در پوستری که پشت سر من شاهد هستید، تصویر پنج کودک با نژادهای مختلف است که بیانگر گفت و گوی بین اقلیت‌ها و نژادهاست. اتفاقی که این بار در اصفهان رخ داد، سفیران هنری ۲۸ کشور در اصفهان حضور پیدا کردند، جشنواره کارکرد اجتماعی بالایی هم داشت و حراج هنری آثار کسانی که نمی توانستند هنر خود را به نمایش بگذارند در این جشنواره اتفاق افتاد. کودکانی که نمی توانستند از چنین فضاهایی استفاده کنند، در این دوره از این امکان برخوردار شدند. اقتصاد هنر و اقتصاد سینما در این جشنواره به شدت تقویت شد، تفاهم نامه همکاری بین ایران، روسیه و کره جنوبی در عرصه سینمایی امضا و قرار شد چند نفر از مسئولان بازار فیلم که در دنیا توانمندی هایی دارند به اصفهان بیایند و در زمینه تبادلات سینمایی برای فیلمسازی همراهی کنند.

وی افزود: البته این جشنواره امروز با حضور شما در این اختتامیه پایان نمی پذیرد، این جشنواره دو سال است که برای اصفهان دائمی شده است و من تاکید می‌کنم که این رویداد دائمی است، این جشنواره مدرسه فیلمسازی و باشگاه مخاطبان تاسیس می‌کند و مسیر را در طول سال برای فیلمسازان فراهم می‌سازد. جشنواره توانست در اصفهان شور و نشاط ایجاد کند و آن را به سبد اوقات فراغت خانواده ها ببرد، این جشنواره توانست همبستگی ملی را ایجاد و افزایش دهد.

نوروزی گفت: ما از طریق جشنواره می‌توانیم بگوییم که نیاز به تخیل کودکانه داریم و اگر این اتفاق رخ بدهد دستاورد بزرگی است که جشنواره داشته است، جشنواره توانست کاری کند که کودکان و نوجوانان نه فقط در زمینه توسعه پایدار بلکه به عنوان کسانی که در جایگاه کارگزار اصلی هستند نقش ایفا کند، آن‌ها واقعا دیده شدند و حقوقشان دیده شد، سینما به نحو شایسته ای در اختیار کودکان قرار گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: من معتقدم در این شرایط که دوستان با یکدیگر همکاری و فضایی به این خوبی را ایجاد کردند، باید بتوانیم این مسیر را صمیمانه و صادقانه ادامه دهیم تا آثار آن در اختیار کودکان قرار بگیرد. به خاطر نقشی که وزارت ارشاد ایفا کرد و همکاری همه مدیران و دست اندرکاران و همچنین مهمانان برای برگزاری چنین مراسمی قدردانی میکنم و امیدوارم که پیام آور خوبی برای شهر جهانی اصفهان باشند.