آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد

مراسم‌پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و مسئولین استانی و جمعی از هنرمندان در سینما هلال اهواز برگزار شد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره فیلم‌ کودکان و نوجوانان، آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان خوزستان، ۴ شهریورماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان و علاقه مندان به حوزه هنر در سینما هلال اهواز برگزار شد.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از همراهی و حضور خانواده های کودکان و نوجوانانی که به عنوان داور جشنواره فعالیت داشتند، تقدیر و تشکر کرد.
جوروند افزود: سینما فقط هنر نیست، ما در هنرهای دیگر مانند شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی و حوزه های دیگر آنها را فقط هنر می دانیم، اما در سینما به خاطر اینکه فن و تکنولوژی در آن استفاده میشود این هنر سینما را به صنعت سینما نیز می نامند.
وی بیان کرد: سینما از آثار و تولیدات تفکر و مدرنیته در عالم معاصر است، کار سینما سخت و پیچیده و بسیار تاثیر گذار است که می تواند، ذهن و جان مخاطب خود را درگیر کند، لذا هنر سینما باید به عنوان موضوع جدی تلقی شود.
جوروند اظهار کرد: خوشبختانه با رویکرد و نگاه جدیدی که در حوزه فیلم و سینما دیده شده است می توان امیدوار بود که در آینده شاهد رشد چشم گیر صنعت سینما در کشور باشیم.
وی گفت: در دو، سه سال اخیر در استان خوزستان فقط ٩ سینما فعال بود ولی در حال حاضر ١٢ سینما فعال شده است به علاوه اینکه دو سینمای دیگر در شهرستان های ایذه و گتوند نیز در حال بهره برداری است و همچنین پردیس سینمایی شهرستان اندیمشک نیز با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به کمبودها در حوزه سینما در سطح استان گفت: در استان خوزستان، سینمای مخصوص کودکان و نوجوانان نداریم و از همین جا از بخش خصوصی می خواهم که در زمینه احداث و ساخت این نوع سینماها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همکاری نمایند.
جوروند در پایان اظهار کرد: همزمان با اکران فیلم ها در جشنواره، فیلم های خاطر انگیز کودکان و نوجوانان نیز در مناطق سیل زده اکران شد و همچنین کارگاه های هنری و سینمایی نیز در حاشیه جشنواره به عنوان بخش جنبی برگزار شد
در پایان مراسم از ٣٠ نفر از داوران کودک و نوجوان جشنواره با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
گفتنی ست، سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان خوزستان همزمان با سراسر کشور از ٣١ مرداد تا ۴ شهریور در سینما هلال اهواز برگزار شد.