تفتی در گفت‌و‌گو با میزان:

حمایت از اکران فیلم‌های کودک ضروری است/به آثار کودک سالن نمایش بدهند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اکران فیلم‌های کودک مسئله مهمی است و باید به آن اهمیت داد و سازمان سینمایی باید از این فیلم‌ها حمایت کند تا سینمای کودک، رونق بگیرد، من فکر می‌کنم که در این حوزه ضعف مدیریت وجود دارد.
عمار تفتی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره وضعیت اکران فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: فیلم‌های کودک در حال حاضر اکران خوبی ندارند، به یاد دارم که در دهه شصت سینما‌هایی وجود داشت که به صورت اختصاصی فیلم‌های کودک پخش می‌کرد، اما حالا این روند تغییر کرده است. داشتن سینما‌های اختصاصی برای نمایش دادن آثار کودک، بسیار مهم است و امیدوارم شرایط طوری فراهم شود که این اتفاق دوباره از سر گرفته شود.
وی ادامه داد: اکران فیلم‌های کودک مسئله مهمی است و باید به آن اهمیت داد و سازمان سینمایی باید از این فیلم‌ها حمایت کند تا سینمای کودک، رونق بگیرد، من فکر می‌کنم که در این حوزه ضعف مدیریت وجود دارد.
تفتی درباره عدم تمایل حضور بازیگران چهره در حوزه کودک، بیان کرد: وقتی فیلم کودک اکران نمی‌شود، بازیگر هم فکر می‌کند برای چه باید در فیلمی بازی کند که نمایش عمومی ندارد. ضمن این که بودجه در کار کودک با آثار دیگر متفاوت است و دستمزد زیادی در این حوزه پرداخت نمی‌شود. شاید یکی دیگر از دلایل بی‌علاقگی بازیگران به حضور در سینمای کودک، همین مسئله دستمزد باشد.
این بازیگر درخصوص اهمیت جشنواره فیلم بین‌المللی کودکان و نوجوانان نیز اظهار داشت: برگزاری جشنواره کودک بسیار اهمیت دارد، چراکه این جشنواره تنها اتفاق مهم حوزه کودک است و برپایی آن نیز لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در زمینه ساخت نیز امیدوارم تولیدات سینمایی در حوزه کودک، فراوان، متنوع و با کیفیت باشد تا بچه‌ها به تماشای آثار ایرانی بنشینند و این‌گونه از تهاجم فرهنگی جلوگیری شود.
تفتی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که در حوزه کودک کار می‌کند، باید ادبیات کودکان را بشناسد و با روان‌شناسی بچه‌ها آشنا باشد. باید بداند که فیلم‌های موفق دهه‌های شصت و هفتاد دیگر پاسخ‌گوی نیاز کودکان نیستند، برای مثال «شهرموش‌های ۲» برای من از این جهت جذاب است که یادآور نوستالژی‌هایم می‌شود، اما برای کودکان امروز شاید این جذابیت را نداشته باشد، چون با کودکان امروز باید با زبان خودشان برایشان حرف زد و این مسئله را در فیلم‌های کودک امروز نیز رعایت کرد.