تابش: کودک‌آنلاین در مسیر گام دوم انقلاب است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، گفت: کودکآنلاین هم در مسیر گام دوم انقلاب و هم در راستای رونق تولید ملی است.
علیرضا تابش در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره اهمیت برگزاری این رویداد، اظهارداشت: این جشنواره، نه آغاز راه کسب و کار در حوزه‏ محتوای فرهنگی برای کودک و نوجوان است و نه پایان آن، این راهی است که باید به نهضتی ملی بیانجامد و همانطور که بنیاد سینمایی فارابی در این مقطع با این مسیر همراه شد، من از جانب کسب و کارهای حاضر در این رویداد، عموم نهادهای متولی فرهنگ، از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی، نهادهای دیگر وزارت فرهنگ ، وزارت آموزش و پرورش و حتی فعالان بخش خصوصی را دعوت می‏‌کنم به این مسیر بپیوندند.
وی افزود: اندیشه‏ کسب و کاری و عمل در چارچوب کسب و کار، تنها راه نجات وضعیت فرهنگی در کشور، و حفظ مخاطبان و ایجاد فضای سالم فرهنگی برای کودکان و نوجوانان کشورمان است.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، گفت: از امروز به بعد، مسیر اصلی و دشوار پیش روی این کسب و کارهای محتوا محور قرار دارد و آن تبدیل این وب‏‌سری‏‌ها، به محوری برای تولید ثروت و رونق تولید ملی است. تا کی باید بخش عظیمی از مصرف فرهنگی کودکان ما، به آثاری تعلق بگیرد که نه نسبتی با فرهنگ کشور ما دارند و نه سودی به جامعه می‏‌رسانند؟
تابش تاکید کرد: همه‏ ما باید همت کنیم تا همانطور که در صنعت و بازار کالا، ایرانیان نسبت به کالای ایرانی غیرت و همیت دارند، در حوزه‏ فرهنگ نیز محصولات ایرانی توجه بیشتری را جلب کند و مخاطب ایرانی، در مقایسه میان محتوای ایرانی و خارجی، انتخاب اولش محتوای ایرانی برآمده از فرهنگ کشورمان باشد. این راهی است که به گمان من، هم در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است و هم در راستای رونق تولید ملی، که شعار اصلی امسال بوده است.
وی با اشاره به همراهی بنیاد سینمایی فارابی در برگزاری این رویداد ویژه کودکان و نوجوانان گفت: بنیاد سینمایی فارابی، با توجه به رسالت و ماموریت‌های خود، وظیفه‏ خود می‏‌داند در جهت رونق این کسب و کارهای نوپا، یا اصطلاحاً استارت‏‌آپ‏‌ها هر کمکی که از دستش برمی‏‌آید را انجام دهد، اما نمی‏‌تواند به تنهایی چشم‏‌انداز ترسیم‌شده در پیش روی این مسیر را محقق سازد، تمام نهادهای فرهنگی کشور باید دست در دست هم، در این مسیر حرکت کنند، تا وابستگی حوزه‏ فرهنگ به بودجه‏‌های دولتی کمتر شده، و تکیه‏ این محصولات بر علاقه و گرایش مردم و مخاطبان باشد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: بنیاد فارابی به عنوان حامی جریان شتاب‌دهی این محصولات که از قدم نخست در این مسیر بوده ‏است و فارابی را یکی از ارکان این جشنواره می‏‌دانم، برای دوره‏‌های بعدی از نهادهای دیگر برای مشارکت و گسترده‏‌تر کردن این فرآیند، که اصطلاحاً شتاب‌دهی و رشد استارت‏‌آپ‏‌ها نامیده می‏‌شود دعوت کنم تا با حمایت مادی و معنوی خود، به رونق تولید ملی و خودکفایی فرهنگی کشورمان کمک کنند.
آیین اختتامیه جشنواره کودکآنلاین عصر شنبه و با حضور وزیر ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، دبیر جشنواره کودک آنلاین، ایرج طهماسب و مرضیه برومند در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.