سیدجواد هاشمی: مسئولان پابه پای مردم به مناطق سیل‌زده کمک کنند

یک بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است که دغدغه‌ای مهم‌تر از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و در این مساله مسئولان باید پا به پای مردم وارد گود شوند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون که با کاروان «بچه‌های آفتاب» همراه کودکان سیل زده سیستان و یلوچستان بود؛ با بیان این که سیستان و بلوچستان به واسطه سیل اتفاق تلخی را تجربه کرد، اظهار کرد: با توجه به تجربه سیل ویرانگر در روستاها، خیلی از مردم را دچار مشکلات زیاد و نگرانی کرد.
وی ادامه داد: هنرمندان هم همچون مردم کشور، به صورت فردی یا گروهی برای کمک به سیل زدگان شتافتند. این برنامه هم با ابتکار و تلاش مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان و با همت بنیاد سینمایی فارابی به وجود آمد و هنرمندان آمدند تا به این مناطق سر بزنند و دل کودکان را شاد کنند و معتقدم اتفاق بسیار خوبی بود. وقتی اسباب‌بازی‌ها را به بچه‌های سیستان و بلوچستان تقدیم می‌کردیم، به قدری شور و شوق و هیجان در بچه‌ها می‌دیدیم که خود من بارها چشمانم پر از اشک شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: متأسفانه ویرانگری سیل تداوم دارد، خانه‌ها بر اثر سیل سست می‌شوند و شاید در ابتدا میزان ویرانی‌ها به نظر نیاید، اما به مرور برخی خانه‌ها فرو می‌ریزند و این کار را سخت‌تر می‌کند. مسئولان باید پا به پای مردم وارد گود شوند. در حال حاضر دغدغه‌ای مهم‌تر از ساخت این مناطق وجود ندارد.