کاروان «بچه‌های آفتاب» به ایستگاه آخر رسید

تلاش شبانه روزی که منجر به ثبت لبخندهایی زیبا شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کمپین «بچه‌های آفتاب» با حضور هنرمندانی همچون پوران درخشنده رئیس مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، مهران رجبی، بهنوش بختیاری، سید جواد هاشمی، بازیگران سینما و تلویزیون، سید مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و آزیتا رضایی (خاله رویا) و همچنین حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، حسن آقاکریمی تهیه کننده سینما و تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی چابهار و مجید قناد و تیم هنرمندان همراهش، حسین ریگی فیلمساز و جمعی دیگر از هنرمندان در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کاروان «بچه‌های آفتاب» صبح روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن با حضور جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون کشور و مسئولان فرهنگی در شهر چابهار حرکت خود را آغاز کرد.
اولین مقصد این کاروان روستای سیل‌زده «عورک» بود. هنرمندان و مسئولان حاضر در کاروان دیداری صمیمانه با کودکان و خانواده‌های سیل‌زده داشتند.
در ادامه، برنامه‌های ویژه‌ای با حضور کاروان «بچه‌های آفتاب» در روستای پلان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حضور در اسکله شهید بهشتی نیز شبی به یادماندنی را برای خانواده‌ها و کودکان چابهار رقم زد.
در روز دوم از این کمپین نیز کاروان هنرمندان به شهر «راسک» از توابع شهرستان سرباز رفت تا در کنار کودکان این روستای دور افتاده و سیل‌زده باشد.
همچنین هنرمندان در طول مسیر رسیدن به شهرستان «سرباز» از روستاهای حاشیه‌ای بازدید کردند و دیدار سرزده‌ای از مدرسه «حمزه» جاده چابهار به شهرستان سرباز داشتند.
سومین روز نیز برای کاروان پر شور و انگیزه «بچه‌های آفتاب»، روز پرکاری بود. هنرمندان در روستای «بلپیر» از توابع شهرستان نیکشهر حضور یافتند و در کنار رودخانه‌ای که زمانی باعث سیل و ویرانی در این روستا شده بود، به اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان پرداختند.
دغدغه تمام هنرمندانی که در این مسیر، کاروان «بچه‌های آفتاب» را همراهی می‌کردند کودکان سیل‌زده و آینده مردم سیستان و بلوچستان بود و به شکلی خستگی‌ناپذیر برای شادی این مردم تلاش می‌کردند.
پوران درخشنده کارگردان سینما و رئیس مرکز گسترش سینمای کودک و نوجوان، در حاشیه برنامه‌ها می‌گوید: مرکز توسعه سینمای کودکان و نوجوانان تصمیم دارد فیلم‌های بسیاری بسازد و استان سیستان و بلوچستان هم حتماً در این تولیدات جایی خواهد داشت. از مسئولان درخواست می‌کنیم در استان شما هم تعداد زیادی سینما ساخته شود.
مجید قناد هم که از جان و دل برای کودکان سیستان و بلوچستان تلاش می‌کرد، عنوان می‌کند: معتقدم مسئولان هر کدام در جایگاه خود باید نیازهای کودکان و نوجوانان منطقه را بشناسند و بار آموزشی و فکری کودکان و حتی تغذیه و سرگرمی آنها را بر دوش بگیرند.
مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون نیز اظهار می‌دارد: جامعه ایرانی از قومیت‌های مختلف اما یکپارچه شکل گرفته و هر کجا که اتفاقی رخ می‌دهد دیگران وظیفه دارند جبران کنند.
همچنین بهنوش بختیاری دیگر میهمان این برنامه عنوان می کند: همه ایران متعلق به همه ما ست و وقتی اتفاقی برای یکی از هموطنانمان رخ دهد، انگار برای همه ما افتاده است.
حبیب ایل‌بیگی ، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی نیز می‌گوید: ماندگاری هنرمندان کشور که هنوز هم از آن‌ها یاد می‌شود، به دلیل رفتارهایی است که از مسئولیت اجتماعی آن‌ها ناشی می‌شود.
همچنین سیدجواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان می‌کند: دغدغه‌ای مهم‌تر از سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان وجود ندارد و در این مساله مسئولان باید پا به پای مردم وارد گود شوند.
کاروان «بچه‌های آفتاب» به ابتکار و تلاش مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، و با همراهی بنیاد سینمایی فارابی، سازمان بنادر و دریانوردی چابهار و همچنین با حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برنامه‌های شادی همچون تئاتر، پخش فیلم و مسابقه را برای کودکان سیستان و بلوچستان برگزار کرد.