با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شود

«نه سالگی» فیلمی متفاوت در سینمای کودک و نوجوان

«سیدجمال سیدحاتمی» دومین فیلم بلند سینمایی خود با نام «نه سالگی» را به تهیه‌کنندگی «بهروز مفید» و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین خواهد برد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «بهروز مفید» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نه سالگی» گفت: پیش‌تولید فیلم از ماه گذشته آغاز شد و در آستانه کلید زدن فیلم هستیم. این روزها تمریناتی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور گروهی از کودکان آغاز کرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی جلو می‌رویم.

او گفت: فیلمنامه «نه سالگی» فیلمنامه خوب و متفاوتی در سینمای کودک و نوجوان (برای مخاطب کودکان شش تا نه ساله) است که توسط «امیرمحمد عبدی» نوشته شده و بخش عمده‌ای از کار مبتنی بر جلوه‌های ویژه بصری است.
مفید گفت: اسامی بازیگران و عوامل به زودی اعلام خواهد شد، ضمن آن که بیش از چهل کودک کار در این فیلم حضور دارند که پنج، شش نفر از آنها نقش‌های اصلی‌تری را در فیلم ایفا می‌کنند.
«بهروز مفید» از تهیه‌کنندگان مجرب سینما و تلویزیون است که در سینمای کودک و نوجوان فیلم‌های موفقی چون «دزد و پری ۱ و ۲» را تهیه کرده است. «سیدجمال سیدحاتمی» نیز در سینما پیش‌تر فیلم سینمایی «لاک قرمز» را ساخته بود که در جشنواره فیلم فجر و جشن سینمای ایران مورد توجه قرار گرفت.
پروانه ساخت «نه سالگی» سال گذشته از سوی شورای پروانه ساخت اداره ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی صادر شد و فیلمبرداری این فیلم هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد.