علیرضا تابش: خوشبختانه نسل جدید با تکنولوژی‌های ارتباطی آشنا هستند / از ایده‌های خوب برای بهتر برگزار شدن جشنواره حمایت می‌کنیم / مشارکت شهرهای خواهر خوانده اصفهان در برپایی مجازی جشنواره

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: از ایده‌های خوب برای بهتر برگزار شدن جشنواره حمایت می‌کنیم.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش در گفتگو با برنامه استودیو هشت رادیو نمایش، درخصوص برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: امسال جشنواره از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان‌ماه ۹۹ برگزار می‌شود و ما در حال حاضر مشتاقانه و بی‌صبرانه منتظر ارسال آثار متنوع به دبیرخانه جشنواره کودک هستیم.
او ادامه داد: کرونا باعث تغییر رویکرد خیلی مشاغل و رویدادها شده است که بر اساس این شرایط، این جشنواره هم به عنوان یک رویداد معتبر بین‌المللی که برای گروه سنی خاصی از جامعه است و توجه خاصی به این گروه سنی دارد نیز تغییر رویکرد داده است.
تابش گفت: برگزاری این رویداد به صورت مجازی، از آنجا اهمیت دارد که در این شرایط کرونایی که کودکان و نوجوانان ناگزیر در خانه‌هایشان هستند، بتوانیم یک محیط متفاوت را برای آنها فراهم کنیم.
دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در خصوص شیوه برگزاری آنلاین جشنواره عنوان کرد: فیلم‌ها در سه نوبت به صورت سانس‌بندی شده نمایش داده می‌شوند و بخش‌های دیگر مانند کارگاه‌هایی که همیشه در جشنواره برگزار می‌شدند نیز به شیوه جدید برقرار خواهد بود.
او متذکر شد: امسال داوران کودک و نوجوان نیز آثار جشنواره را داوری خواهند کرد.
تابش گفت: در این دوره جشنواره تلاشمان این است که صدای گام زمان که تحول فناوری است، در این رویداد مهم شنیده شود؛ امیدوارم با توجه به شرایط جشنواره که امسال به ناگزیر تغییر کرده است، از شهر‌های مختلف خانواده‌ها و کودکان این رویداد را دنبال کنند.
او تصریح کرد: البته ما همچنان از ایده‌های خوب برای بهتر برگزار شدن جشنواره حمایت می‌کنیم و علاقه‌مندان برای انتقال ایده خود می‌توانند با روابط عمومی جشنواره در ارتباط باشند.
تابش در خصوص چگونگی همراهی با جشنواره امسال گفت: نسل جدید خدارا شکر به اندازه کافی با تکنولوژی ارتباط دارند و ما نگرانی خاصی در این خصوص نداریم. ما در پنج روز برپایی جشنواره فرصتی را ایجاد کرده‌ایم که همه به‌صورت فراگیر بتوانند فیلم‌های کودک و نوجوان را ببینند و در کارگاه‌ها شرکت کنند.
او در پایان گفت: یکی از اتفاقات جدید این دوره جشنواره این است که امسال ما چند برنامه مستقیم و لایو در شهر اصفهان خواهیم داشتیم و درصدد هستیم تا شهرهای خواهر خوانده اصفهان نیز به نوعی در این رویداد سهم و نقشی داشته باشند تا بتوانیم یک تبادل فرهنگی در این رویداد بین‌المللی داشته باشیم.