دبیرخانه جشنواره اعلام کرد:

ثبت‌نام ۴۹۸ فیلم در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

اولین آمار آثار متقاضی شرکت در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دبیرخانه این دوره جشنواره اعلام کرد: با پایان مهلت قانونی ثبت‌نام فیلم‌های ایرانی بخش‌های مختلف سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۳۷۴ عنوان اثر ایرانی به جشنواره ارسال شده است.
بر اساس این خبر، از این تعداد، نام ۱۹۷ فیلم کوتاه، ۵۱ انیمیشن کوتاه، ۹۳ وب‌سری، ۲۱ فیلم بلند داستانی و ۱۲ فیلم‌ سینمایی و انیمیشن ایرانی در پرتال جشنواره ثبت شده است.
آخرین مهلت تحویل نسخه بازبینی به دبیرخانه جشنواره چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ و آخرین مهلت تحویل نسخۀ اصلی فیلم‌‌های ایرانی پذیرفته شده، حداکثر تا سه‌شنبه اول مهر ۱۳۹۹ در نظر گرفته شده است.
همچنین تاکنون ۱۲۴ فیلم خارجی (انیمیشن و زنده) بلند و کوتاه از کشورهای مختلف متقاضی حضور در جشنواره سی‌وسوم هستند و بنا بر فراخوان جشنواره، مهلت ارائه آثار در بخش بین‌المللی جشنواره سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ (۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰) به پایان خواهد رسید و آخرین مهلت ارسال نسخه اصلی فیلم در این بخش چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ (۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰) اعلام شده است.
دبیرخانه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بلافاصله پس از پایان مهلت قانونی شرکت در جشنواره، کار بررسی آثار رسیده را آغاز کرده و پس از تطبیق آثار با آئین‌نامه و مقررات اعلام شده (از نظر تاریخ ساخت، مدت زمان فیلم و عدم انتشار در سامانه‌های وی.او.دی تلویزیون یا اکران سینماها)، کار ارزیابی و انتخاب فیلم‌ها در بخش‌های مختلف آغاز خواهد شد.
این دوره جشنواره، براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، و با عنایت به شیوع جهانی کووید-۱۹، از ۲۷ مهر لغایت ۲ آبان ۱۳۹۹ (۱۸ اکتبر لغایت ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰) به صورت مجازی و نمایش آنلاین، در قالب رقابتی در دو بخش «مسابقه سینمای ایران» و «مسابقه سینمای بین‌الملل» به دبیری «علیرضا تابش» برگزار خواهد شد.