شهردار اصفهان: برپایی جشنواره فیلم کودک، امسال از اهمیت بیشتری برخوردار است

عضو شورای سیاستگذاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: در این دوره سعی شده تا حمایت از جشنواره بیشتر از گذشته شود. از آنجا که اصفهان دو سالی است به عنوان شهر دوستدار کودک مطرح شده، برپایی این دوره جشنواره از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از طریق آن، توجه بیشتری به نسل جدید صورت گیرد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، قدرت‌اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «اینجا اصفهان» اظهار کرد: امسال به خاطر شرایط کرونایی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی تحت تاثیر قرار گرفته است. در خصوص جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان بر اساس تصمیم‌گیری نهایی از سوی شورای سیاست‌گذاری جشنواره برای حمایت از تولیدکنندگان سینمای کودک و نوجوانان و همراهی با مخاطبان سینمای کودک، جشنواره مطابق شرایط این روزها بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مجازی برگزار می‌شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: این شیوه برگزاری، برای برگزارکنندگان زحمت زیادی دارد اما در این شرایط باید به حوزه تولید محتوا در قالب‌های مختلف برای کودک توجه ویژه شود؛ جشنواره بستر مهمی است برای اهمیت دادن به تلاش‌های هنرمندانی که کودکان و نوجوانان را مخاطب خود قرار داده‌اند.
او افزود: شهرداری اصفهان در گذشته هم حامی سینمای کودک بوده اما اکنون سعی شده این حمایت بیشتر شود، چون اصفهان دو سالی است به عنوان شهر دوستدار کودک مطرح شده و برای همین جشنواره از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید توجه بیشتری به کودکان شود.