مونا فرجاد: از کودکان یاد گرفته‌ام که صادق و ساده باشم/ باید مراقب بازیگران کودک و نوجوان باشیم

مونا فرجاد بازیگر سینما و تئاتر معتقد است، همبازی شدن با کودکان به دلیل روح حساس و لطیفی که دارند بسیار سخت است.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری پانا، مونا فرجاد بازیگر از تجربه همبازی شدن با بازیگران کودک گفت: همکاری با کودکان خیلی سخت است زیرا کودکان روح حساس و خیلی لطیفی دارند و ما باید برخورد با آنها را بلد باشیم و این مسئولیت اجتماعی هر فردی را بیشتر می‌کند.
او افزود: باید بیشتر مراقب کودکانی بود که وارد حرفه بازیگری می‌شوند زیرا آنها وارد دنیای بزرگترها می‌شوند و در عین برخورد مسئولانه با آنها، نباید طوری برخورد کنیم که از دنیای کودکی خود فاصله بگیرند.
مونا فرجاد گفت: بچه‌ها اصولا زود خسته می‌شوند و تحمل بازیگری جلوی دوربین با وجود شرایط و دشواری‌های فیلمسازی، برایشان بسیار سخت است. اما باید این را بگویم بعضی از کودکان بسیار باهوش هستند. آیسان حداد و مانیا علیجانی که به تازگی با آنها همکاری داشته‌ام کودکان باهوش و حرفه‌ای هستند که بازیگر مقابل هیچگاه فکر نمی‌کند که با یک کودک همبازی است، زیرا کاری که باید را بسیار دقیق انجام می‌دهند و نسبت به بازیگری، آگاهی کامل دارند.
فرجاد ادامه داد: خیلی وقت ها سر صحنه فیلمبرداری کودکانی آمده‌اند اما نتواسته‌اند از پس بازی بربیایند و ما منتظر شده‌ایم تا کودک دیگری را پیدا کنیم. اما برای من همیشه بازی با کودکان سخت بوده زیرا خیلی حساس هستم که با بچه‌ها درست برخورد شود و رفتاری انجام نشود که در روحیه آنها تاثیر منفی گذاشته شود یا با این ذهنیت با کودک برخورد نشود که «بچه است نمیفهمد!» ما درگیر بچه‌ای خواهیم شد که روح لطیف او را شکل می‌دهم پس باید مراقب حرف زدن، رفتار و برخورد خودمان با او باشیم.
فرجاد در پایان عنوان کرد: همیشه از کودکان سر صحنه یاد گرفته‌ام که صادق و ساده باشم.