مهدی باقربیگی در گفتگو با خبرگزاری موج: بازیگری در سینمای نگاتیو تجربه سختی بود

بازیگر نقش مجید در قصه‌های مجید ضمن تاکید بر لزوم حمایت از برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان از قصدش برای ادامه تحصیل تا مقطع دکتر سخن گفت.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری موج، این روزها که اخبار برگزاری سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان داغ شده، هنوز هم نمی توان به یکی از نوستالژیکترین آثار کودک در عرصه سینما و تلویزیون ایران و کاراکتر دوست داشتنی اش فکر نکرد. مجید قصه های مجید به قدری شیرین و موثر در دلها جا شده که شنیدن از این نوجوان آن روزها همیشه جذابیت دارد.
مهدی باقربیگی (بازیگر نقش مجید در قصه‌های مجید) درباره شرایط و سختی‌های کار کودک توضیح داد: سریال «قصه‌های مجید» به دلیل این که به صورت نگاتیو ساخته شد و با توجه به صرفه‌جویی‌های مرسوم آن سال‌ها در مصرف نگاتیو، تجربه سختی بود و با وضعیت امروز بسیار تفاوت داشت، اما من به دلیل علاقه زیادی که به این حرفه و بازیگری داشتم، هرروز با جذابیت‌های جدیدی روبه‌رو می‌شدم.
او افزود: در آن زمان تصوری از بازیگری نداشتم، یک نوجوان ۱۳ ساله بودم که به جز کار در تئاتر مدرسه تجربه کار حرفه‌ای انجام نداده بودم، اما با ورود به این فیلم و با هدایت «کیومرث پوراحمد»، به یک دنیای بزرگ پیوستم و با افراد باتجربه و حرفه‌ای هم‌بازی شدم. هنگامی که تلاش همه افراد گروه را دیدم خودم را موظف می‌دانستم کار را به بهترین نحو انجام دهم و بتوانم آقای پوراحمد را از انتخابش راضی نگه دارم، ضمن آن که ذوق و شوق نتیجه کار و راضی بودن مردم از مجموعه و چند نسخه سینمایی «قصه‌های مجید» برایم بسیار حائز اهمیت بود.
باقربیگی با اشاره به برپایی متفاوت سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و لزوم توجه به جایگاه این رویداد در ارتقای سینمای کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: امیدوارم جشنواره کودک و ‌نوجوان باکیفیت و شایسته‌ برگزار شود و مسئولین از فیلم‌های کودک و برپایی این جشنواره که تأثیر بسزایی در آینده کودکان دارد، حمایت کنند.
او درباره برنامه‌ها‌ی آینده خود در عرصه سینما، گفت: اگر شرایط کرونا و مشغله‌های زندگی بگذارد، می‌خواهم تا مقطع دکترا به درس ‌خواندن ادامه دهم، همچنین بتوانم زمان بیشتری برای فعالیت در عرصه هنر و سینما بگذارم.