سامیار محمدی: فضای رقابتی جشنواره کودک به ما انگیزه داد

«سامیار محمدی» گفت: در جشنواره فیلم کودک، دوستان خوبی پیدا کردم و فضای رقابتی‌اش به همه ما انگیزه داد ضمن آن که توانستم با کمک حرفه‌ای‌ها متوجه اشکالاتم بشوم.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «سامیار محمدی» بازیگر نوجوان که در سی‌ویکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان پروانه زرین بهترین بازیگر را برای فیلم «تپلی و من» دریافت کرده است، درباره اولین بازی‌اش گفت: «فیلم «خشم وهیاهو» که درپنج‌سالگی بازی کردم، اولین فیلمم محسوب می‌شود. این فیلم باعث شد تا در عرصه بازیگری وارد شوم. بسیار به بازیگری علاقه‌مند بودم و به همین خاطر در کلاس‌های بازیگری ثبت نام کردم. قبل از «خشم وهیاهو» چند تئاتر نیز بازی کرده بودم.
او ادامه داد: اولین فیلمی که در عرصه کودک ونوجوان بازی کردم،کار «قهرمان کوچک بود»که در این فیلم نقش یک بچه غول را ایفا کردم. پشت صحنه این فیلم بسیار شاد بود و همین موضوع باعث می¬شد تا هیچ استرسی نداشته باشم.
بازیگر فیلم «پاستاریونی» با اشاره براینکه الگویش در بازیگری «نوید محمدزاده» است، توضیح داد: همه فیلم‌های نوید محمدزاده را ندیده‌ام ولی از همان زمان فیلم «خشم وهیاهو» که با ایشان همبازی بودم، فهمیدم بازیگر خوبی است.
این بازیگر نوجوان ادامه داد: با فیلم «قهرمانان کوچک» درسال ۹۶ برای اولین بار در جشنواره کودک حضورپیدا کردم و بعد از آن در سال ۹۷ با فیلم «تپلی و من» به جشنواره آمدم که جایزه گرفتم. محیط جشنواره بسیار فضای شاد و کودکانه‌ای بود و فضای رقابتی‌اش به ما انگیزه داد ضمن آن که در این جشنواره دوستان بسیار خوبی پیدا کردم.
محمدی با اشاره به این که حضوربازیگران حرفه‌ای در این جشنواره خاطره‌انگیز بود، گفت: در ایام جشنواره با کمک بازیگران حرفه‌ای می‌توانستم تمام مشکلاتم را دربیان و یا بازی حل کنم و این موضوع بسیار برایم دلچسب بود. به طور مثال خانم «مرضیه برومند» به من گفتند که باید کمی لحن بیانم را قوی‌تر کنم.


بازیگر فیلم «قهرمانان کوچک» درباره فیلم‌هایی که دوست داشته در آن بازی کند، بیان کرد: همیشه دلم می‌خواست در فیلم «دزد عروسک‌ها» نقش آن پسر را که با خواهرش در خانه عجوزه گیر می‌افتد، بازی کنم. اگر بزرگ بودم، دلم می‌خواست جای «اکبر عبدی» بودم. اگر جای ایشان بودم حتما بیشتر در فیلم‌های کودک بازی می‌کردم.
او در ادامه گفت: به عنوان یک نوجوان همیشه دلم می‌خواهد در فیلم‌هایی که برای بچه‌ها و دنیای آن‌هاست، بازی کنم.
این بازیگر گفت: اولین بار برای دیدن فیلم «ناهید» به سالن سینما رفتم. این اواخر در سینما فیلم «شهرموش‌های ۲» را دیدم. در میان انیمیشن‌ها «باب اسفنجی» را دوست دارم. به عنوان یک کودک به فیلم‌هایی که ابر قهرمانی باشند و فضای شاد داشته باشند، علاقه بیشتری دارم و دلم می‌خواهد این آثار بیشتر برایمان تولید شود اما در ایران به خاطر تولید فیلم‌های بزرگسال، فیلم‌های مربوط به کودک و نوجوان کمتر ساخته می‌شود.