پارسیا شکوری: بچه‌ها از فیلمی که تخیل دارد استقبال می‌کنند

«پارسیا شکوری» بازیگر سینمای کودک گفت: به نظرم در سینمای کودک فیلم‌هایی که تخیل در آنها وجود داشته باشد، فوق‌العاده هستند زیرا کودک در ذهنش تخیلاتی دارد و بیشتر فیلم‌هایی را دوست دارد که دارای تخیل باشند و کودک از آن تخیل استقبال می‌کند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «پارسیا شکوری» بازیگر نوجوان گفت: تا به حال موفق نشده‌ام جایزه جشنواره کودک را دریافت کنم، سال اول خیلی دوست داشتم که جایزه بگیرم اما رفته رفته متوجه این موضوع شدم که جایزه گرفتن آنقدر مهم نیست و همین که کارگردان‌ها و نویسندگان تو را می‌بینند و به نوعی در این عرصه دیده می‌شوی کافیست زیرا با دیده شدن کارهای متفاوتی پیشنهاد می‌شود و ما می‌توانیم با این دید به جایزه‌های بیشتری برسیم که این برای کارنامه کاریمان خوب است.
او ادامه داد: همیشه گفته‌ام که دوست دارم فیلم بسازم و در کنار بازیگری کارگردان هم باشم. بیشتر دوست دارم حداقل چند فیلم کودک کار بکنم و بعد اگر پیشنهاد خوبی بود به سمت سینمای بزرگسال بروم زیرا من از سینمای کودک به این عرصه ورود کرده‌ام، متاسفانه کارگردان‌های ما در حال حاضر به سمت سینمای کودک نمی‌آیند، مگر آن که ما بین کارهایشان یک کار کودک بسازند.
شکوری در خصوص ویژگی‌های فیلم کودک جذاب گفت: چند بخش دارد در درجه اول موزیکال بودن فیلم است و تخیلات که می‌تواند فیلم را برای کودکان جذاب کند. اما باید بگویم فیلم کودک باید نکاتی برای بزرگسالان نیز داشته باشد زیرا کودکان به همراه خانواده به تماشای فیلم می‌نشینند پس باید یک سری نکات آموزنده برای والدین نیز داشته باشد!
او در خصوص تجربیات حضورش در جشنواره گفت: این شش سال جشنواره برای من کلا خاطره بود در کنار دوستانم و شیطنت‌های کودکی تماشای فیلم‌ها و مصاحبه‌ها برایمان خیلی لذتبخش بود. من فیلم «تپلی و من» را خیلی داشتم یکی از دلایلش حضور دوستم «سامیار محمدی» و کارگردان فیلم «حسین قناعت» بود که من تجربه همکاری زیادی با او داشته‌ام.
این بازیگر نوجوان در خصوص شخصیت محبوب خود گفت: «کلاه قرمزی و پسر خاله» را خیلی دوست دارم.
پارسیا شکوری همچنین گفت: اولین فیلمی که از اکبر عبدی دیدم «دزد عروسک‌ها» بود که آقای عبدی نقش خیلی خوبی داشتند و من به شدت به آن فیلم و آن نقش علاقه‌مند هستم. به نظرم در سینمای کودک فیلم‌هایی که تخیل در آنها وجود داشته باشد، فوق‌العاده هستند زیرا کودک در ذهنش تخیلاتی دارد و بیشتر فیلم‌هایی را دوست دارد که تخیل در آنها وجود داشته باشد، حالا نه تنها تخیل خودش، بلکه تخیل کارگردان یا نویسنده… چیزی که مهم است این است که کودک از آن تخیل استقبال می‌کند.
این بازیگر ادامه داد: همیشه در مصاحبه‌هایم گفته‌ام و مجددا تکرار می‌کنم که «اکبر عبدی» الگوی من است و من دوست دارم راه ایشان را ادامه بدهم!
او گفت: من همچنین دوست دارم با «مهران مدیری» کار کنم. قطعا تا من بزرگ شوم کارگردان‌هایی که تازه وارد سینما می‌شوند، قدمت پیدا کرده‌اند و من دوست دارم با آنها هم همکاری کنم.
شکوری در پایان در خصوص حضور در کلاس‌های بازیگری گفت: باتوجه به حضور هشت ساله‌ام در بازیگری، مسلما من از کسانی که تازه به حوزه وارد شده‌اند و یا مشغول تحصیل هستند، جلوترم اما خیلی چیزها وجود دارد که من هنوز یاد نگرفته‌ام که باید با درس خواندن به آنها دست پیدا کنم. از بچه‌ها دعوت می‌کنم از جشنواره استقبال کنند، زیرا ما منتظر نظرهای آنها هستیم و امیدوارم از این جشنواره به صورت آنلاین استقبال کنند.