با آثار کوتاه پویانمایی بخش ملی جشنواره۳۳| «اتاق ۲۱» روایتی از جنس خیال برای کودکان خاص

فیلم کوتاه پویانمایی «اتاق ۲۱»، روایتی از جنس خیال برای کودکان خاص و مواجهه جامعه با آنهاست.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «پیمان دهقانی» کارگردان این فیلم کوتاه پویانمایی درباره حضورش در این جشنواره گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرصت خوبی است تا فیلم‌های کودکی که در ایران ساخته می‌شوند دیده شود و گستردگی و بین‌المللی بودن جشنواره می‌تواند به اهمیت این موضوع بیافزاید. باتوجه به اینکه این انیمیشن به اختلالی در کودکان اشاره دارد، امیدوارم در رساندن پیامی که هدف ساخته شدن آن بوده، موفق شود.

دهقانی با اشاره به داستان فیلم کوتاه پویانمایی «اتاق۲۱» عنوان کرد: داستان این انیمیشن درباره کودکی است که دچار اختلال سندروم‌داون است. همانطور که می‌دانید این کودکان برخلاف تصورات، علاقه زیادی به برقراری ارتباط با دیگران دارند اما متاسفانه توسط جامعه در اکثر مواقع رانده می‌شوند. در این انیمیشن ابتدا همین اتفاق می‌افتد اما کودک درنهایت دنیای تخیل خود را به روی کسانی که مورد تمسخر قرارش می‌دهند باز می‌کند و با دوستی که بین آنها رخ می‌دهد و با کمک هم یک قلعه شنی می‌سازند.

وی ادامه داد: مضمون این کار درباره کودکانی که مبتلا به سندروم‌داون هستند و یکی از مشکلات آنهاست، این انیمیشن برای مخاطب کودک و نوجوان است گرچه می‌تواند برای مخاطبین بزرگسال هم پیامی آموزنده داشته باشد.

دهقانی می‌گوید که امیدوار است داوران جشنواره نیز این انیمیشن را بپسندند و به هر چه بیشتر دیده شدن آن کمک کنند.

او با اشاره به مزایای برگزاری جشنواره به‌صورت آنلاین گفت: آنلاین برگزار شدن جشنواره فیلم کودک و نوجوان دارای معایب و مزایای بسیاری است، به علت شیوع ویروس کرونا برگزاری جشنواره به‌صورت آنلاین بهترین گزینه است زیرا اگر تبلیغات خوبی برایش انجام شود می‌تواند گستردگی بیشتری در جهان ایجاد کند و جامعه مخاطب بیشتری را درگیر کند تا به اثرگذاری بیشتری بیانجامد.

از عوامل فیلم کوتاه پویانمایی «اتاق۲۱» پذیرفته شده در بخش ملی جشنواره می‌توان به: کارگردانی، فیلمنامه‌، و متحرک‌سازی: پیمان دهقانی، صداکذاری و موسیقی: مهدی زارع اشاره کرد.

این انیمیشن بر اساس داستانی از احمد اکبرپور و در صدا وسیمای مرکز فارس تهیه‌ شده است.