با آثار کوتاه پویانمایی بخش ملی جشنواره 33

«لذت پرواز»؛ در جستجوی زیست متفاوت

«لذت پرواز» یک انیمیشن هفت دقیقه‌ای بر اساس کتاب «جاناتان مرغ دریایی» و ماجرای یک مرغ دریایی است که دوست دارد پرواز را به معنای دیگری درک کند و به دنبال نوعی زیست متفاوت است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، «مصطفی نظری‌زاده» کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «لذت پرواز» از آثار پذیرفته شده در بخش ملی جشنواره۳۳، گفت: در این کار مخاطب من کودک، نوجوان و خانواده است و هر کس با هر سن و سالی می‌تواند این فیلم را ببیند و یک پیام مناسب با زندگی خود و رویکردهایش از آن بگیرد.

او ادامه داد: «لذت پرواز» یک انیمیشن هفت دقیقه‌ای است و آن را از کتاب «جاناتان مرغ دریایی» اثر ریچارد باخ اقتباس کرده‌ام. در اصل این انیمیشن، برداشتی از این کتاب است که برای من تجربه جالبی در فضای کار کودک به حساب می‌آید. «لذت پرواز» ماجرای یک مرغ دریایی است که دوست دارد پرواز را به معنای دیگری نسبت به مرغ‌های دریایی دیگر درک کند و به دنبال نوعی زیست متفاوت نسبت به آنچیزی است که عموم مرغ‌های دریایی تجربه می‌کنند و به صورت سمبولیک، پیامی که در انیمیشن است، بسیار فراگیر است. مخاطب این انیمیشن هم کودکانی‌اند که در سن آموزش هستند و هم کسانی که در سن میانسالی یا جوانی هستند و به دنبال آثار انگیزشی می‌گردند.

نظری‌زاده با اشاره به آنلاین برگزار شدن این دوره جشنواره گفت: من در سال‌های گذشته هم تجاربی در زمینه ارائه اثر به شکل مجازی داشتم. همواره، اینکه تمام رخدادهای فرهنگی به روز شوند را دوست داشتم و همیشه به دنبال این بودم که جشنواره مخاطب بیشتری پیدا کند و گستره مخاطبینش از چیزی که به شکل فیزیکی هست، بیشتر شود.

او افزود: در وی‌اودی‌ها فیلم‌ها به راحتی و با قیمت بسیار مناسب در دسترس مردم قرار می‌گیرند و به خانه‌هایشان می‌روند، امسال هم مسئولان مجبور شدند که به خاطر کرونا این کار را کنند زیرا راه دیگری نداشتند. گاهی این اجبارها باعث می‌شود آدم‌ها از تفکرات سنتی که دارند بیرون بیایند و تجربه‌گرا شوند. گاهی اوقات یک اتفاق تلخ مانند کرونا ممکن است کاری کند که افراد مختلف دست به نوگرایی بزنند.

او در پایان خاطر نشان کرد: تمام کسانی که با شرایط فعلی جشنواره کودک کنار آمده‌اند و آثارشان را برای جشنواره سی‌وسوم فرستاده‌اند قطعا عاشق کودکان هستند و می‌خواهند چراغ جشنواره روشن باشد.

از عوامل فیلم کوتاه پویانمایی «لذت پرواز» می‌توان به: نویسنده و کارگردان: مصطفی نظری‌زاده، تدوین و صداگذاری: محمد سیحونی ،طراحی شخصیت و انیمیت و کامپوزیت: آرمان غروی، اشاره کرد.