گزارشی از دومین روز از کارگاه‌های المپیاد فیلمسازی نوجوانان

تعامل مجازی استاد-شاگردها در المپیاد چهارم

دومین روز از کارگاه‌های المپیاد فیلمسازی نوجوانان در مرکز نوآوری «صبا» برگزار شد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، روز سه شنبه ۲۹ مهر دومین روز از کارگاه‌های المپیاد فیلمسازی نوجوانان در مرکز نوآوری «صبا» برگزار شد.

بر اساس این خبر، دراین کارگاه‌ها نوجوانان علاقه‌مند به فیلم‌سازی که ایده‌هایشان در المپیاد فیلمسازی پذیرفته شده، به هشت گروه هشت‌نفر تقسیم شده‌اند و به کمک منتورها درباره ایده‌های فیلمسازی خود حرف ‌می‌زنند و آن‌ها را در معرض نقد و بررسی قرار می‌دهند.

نوجوانان علاقه‌مند به فیلمسازی از ساعت ۸:۳۰ صبح روز دوم المپیاد، به کمک منتورها درباره ایده‌پردازی و مشکلات سینمای کودک در این زمینه صحبت کردند و منتورها و مربی‌ها در هشت اتاق مجزا تا ساعت ۱۲ ظهر به تمام سوالات بچه‌ها پاسخ دادند.

در این کلاس‌ها تمام دغدغه فیلمسازان آینده، ایده‌هایشان است. حامد جعفری و نواب محمدی در یک کلاس به صورت آنلاین با نوجوانانی که در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند، مباحثه کردند.

«غلامرضا رمضانی» و «تی‌یام یابنده» در کلاس دیگری به بچه‌ها یادآوری کردند که ایده، اولین قدم ساخت فیلم است و این مسأله به بحث گذاشته شد.

«ابوالفضل جلیلی» و «امیرعباس خسروی‌نژاد» آموزش خود را با محوریت برخورداری فیلمنامه‌ها از شروع، میانه و پایان به انجام رساندند.

همچنین «مهین جواهریان» ‌و «شهلا پورآرین» در یک تماس تصویری به بچه‌ها آموزش دادند که باید به تمام جزئیات ایده توجه کنند.

«سیروس حسن‌پور» و «عادل تبریزی» در یک کلاس به نوجوانان آموزش دادند که علاوه‌بر ایده و متن کار، به طراحی صحنه‌ هم توجه کنند و «سیدجواد هاشمی» و «مهدی رضایی» در کارگاه خود، به نوجوانان درباره چگونگی پرورش ایده در ذهن به شکل همه‌جانبه نکات مختلفی را بازگو کردند.

«وحید گلستان» و «فریبرز آهنین» در گروه خود، همان‌طور که درباره ایده‌های بچه‌ها حرف می‌زدند، از آن‌ها خواستند تا به یکدیگر برای برای تکمیل ایده‌های یکدیگر کمک کنند و «بیژن میرباقری» و «حافظ آهی» در گروهی دیگر با حوصله به تک تک سوالات بچه‌ها درباره ایده‌های ذهنیشان پاسخ دادند.

این منتورها و مربیان طی سه روز برپایی المپیاد فیلمسازی نوجوانان، قرار است تمام تجربه چندین ساله‌شان را به نوجوانان منتقل کنند. به آن‌ها به نوجوانان تأکید می‌کنند که با دنیای حرفه‌ای سینما فاصله دارند و باید در این راه زحمت بکشند.

چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، عصر پنج‌شنبه اول آبان به کار خود پایان خواهد داد.