سیدجواد هاشمی: برای فیلم‌هایم با نوجوانان تمرین می‌کنم

«سیدجواد هاشمی» کارگردان فیلم «جزیره فضایی» و «آهوی پیشونی سفید» بیان کرد که بچه‌ها شور و اشتیاق زیادی برای یادگیری دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدجواد هاشمی کارگردان فیلم «تورنادو۲» در بخش مسابقه جشنواره امسال با اشاره به فعالیتش به عنوان منتور المپیاد فیلمسازی در جشنواره امسال، گفت: در المپیاد فیلمسازی مسئولیت منتورینگ هشت نوجوان از شهرهای مختلف با من است. این بچه‌ها شور و اشتیاق زیادی برای یادگیری دارند.

هاشمی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که در حوزه تدریس دارم، ارتباط خوبی با نوجوانان برقرار می‌کنم و تجربیاتم را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارم. اکنون در عرصه سوژه‌یابی، ایده‌پروری و امکانات اولیه برای نوشتن یک متن مناسب با نوجوانان تمرین می‌کنم.

او افزود: با اینکه برای این کلاس‌ها بی‌خوابی کشیدم و ساعت‌های زیادی را تمرین کردم، اما در عوض بسیار لذت بردم. این نوجوانان ایده‌های خوبی دادند که یکی از ایده‌ها را می‌پرورانیم. تعداد زیادی از این ایده‌ها درباره دغدغه روز یعنی کرونا بود.

هاشمی با اشاره به اینکه سال‌ گذشته در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور داشته‌ است عنوان کرد: با المپیاد فیلمسازی آشنا نبودم، برای همین هیچ ذهنیتی درباره آن نداشتم. همیشه درباره نقطه‌ضعف‌های هر جشنواره‌ای که حضور داشته‌ام اعتراض کردم، اما چون اطلاع کامل و دقیقی درباره المپیاد فیلمسازی جشنواره کودک و نوجوان نداشتم اعتراضی نکردم، اما امسال دیدم که المپیاد فیلمسازی اتفاق خوبی است.

او در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: حبیب ایل‌بیگی سرپرست معاونت فرهنگی ـ پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی انسانی با اندیشه، بکر و دید باز است که امیدوارم مدیریت او سال‌ها ادامه پیدا کند، زیرا المپیاد فیلمسازی نوجوانان مانند نقطه پرتابی به سمت موفقیت برای آن‌ها محسوب می‌شود.