هادی رحیمی‌خواص: «شماره ۲۹» یک فیلم ورزشی است که برای ساختنش دغدغه داشتم

کارگردان «شماره ۲۹» درباره سوژه فیلمش و حضور در جشنواره آنلاین فیلم های کودکان و نوجوانان صحبت کرد.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری صبا، هادی رحیمی‌خواص کارگردان فیلم «شماره ۲۹» درباره موضوع این فیلم گفت: «موضوع فیلم ‌«شماره ۲۹» کودکی با دغدغه‌های فوتبال است و آرزوهایی که کودکان فوتبال‌دوست، در ذهنشان دارند. ژانر این فیلم ورزشی است و داستان آن از دغدغه‌های دوران کودکی من آمده‌ است».

او با اشاره به حضورش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان عنوان کرد: «پیش از این، چند فیلمنامه برای سینمای کودک و نوجوان نوشته‌بودم، همچنین سال ۱۳۹۰ در جشنواره فیلم کودک به عنوان کارگردان حضور داشتم و در سال‌های اخیر به عنوان نویسنده در جشنواره شرکت کردم. امسال نیز زمینه‌ای فراهم شد و توانستم فیلم «شماره ۲۹» را به جشنواره فیلم کودک برسانم».

او‌ ادامه داد: «امیدوارم کودکان فیلم «شماره ۲۹» را دوست داشته باشند. اگر کودکان کنار خانواده‌هایشان به تماشای فیلم بنشینند بازخورد بهتری از این فیلم خواهیم گرفت، زیرا بخشی از دورنمای فیلم‌مان تاثیر خانواده در سرنوشت کودکان و نوجوانان را نشان می‌دهد».

رحیمی‌خواص خاطرنشان کرد: «تماشای فیلم‌های کودک توسط خانواده‌ها بسیار مفید است، زیرا در ایران اختیار بچه‌ها در دستان پدران و مادرانشان است و کودکان صاحب‌اختیار نیستند، آن‌ها حتی برای آینده کودکان‌شان نیز تصمیم می‌گیرند»‌.

این کارگردان با اشاره به برگزاری جشنواره کودک به صورت آنلاین گفت: «برگزاری جشنواره سی‌وسوم به صورت آنلاین اتفاق مثبتی است. چنین چیزی در سال‌های اخیر در ایران وجود نداشت. امسال شرایطی فراهم شده تا همه بچه‌های ایران بتوانند در جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور داشته‌باشند و به صورت آنلاین تمام فیلم‌ها را تماشا کنند».

او ادامه داد: «فیلمسازان کودک با این هدف فیلم می‌سازند که مورد استقبال تمام کودکان و نوجوانان قرار گیرد، زیرا ما فقط برای قشر خاصی از کودکان جامعه فیلم نمی‌سازیم بلکه دوست داریم از فرهنگ‌های مختلف کودکان به تماشای فیلم‌هایمان بنشینند تا بتوانیم بازخوردشان را ارزیابی کنیم».

رحیمی‌خواص در پایان سخنانش با اشاره به تاثیر استمرار جشنواره کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین تاثیر جشنواره کودک و نوجوان، دلگرمی‌دادن به فیلمسازان است. به عنوان فیلمساز کودک خوشحال می‌شوم تا بتوانم فیلمی بسازم که از آن ‌حمایت شود. کاش بخش بازار و مارکتینگ جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیشتر فعال شود و اتفاق بهتری برای فیلم‌هایی که در جشنواره اکران می‌شوند بیفتد. این موضوع برای سرمایه‌گذاران و کارگردانان فیلم کودک و نوجوانان مایه دلگرمی است».

فیلم « شماره ۲۹» داستان کودکی علاقمند به فوتبال را روایت می‌نماید که در مسیر موفقیت در فوتبال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند… مدت زمان این فیلم ۱۰۴ دقیقه است.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هادی رحیمی‌خواص، تهیه‌کننده: مریم خلیلی، جانشین تهیه: فرشته تاجیک، مدیر هنری: مرتضی فرهادنیا، مشاور فرهنگی و آموزشی: امیر محمدی، مشاوران ورزشی: وحید یعقوبی زاده، امید رحیمی، فیلمبردار: صادق داوری، صدابردار: جعفر علیان، طراح صحنه و لباس: مسعود جزایری، تولید و برنامه‌ریز:صبا قاسمی، موسیقی: محمدرضا آقامحمدی، تدوین: اسماعیل جعفری، منشی صحنه: پونه خامین، بازیگران: عرفان برزین، محمود نظرعلیان، امیرعلی فرداحمدی، علی برجی، یاسمن نصرتی، حسام رجبی، پارسا آفشار و مهدی رجب‌زاده،سرمایه گذاران: امیرعلی فرداحمدی، هادی رحیمی‌خواص.