گزارش نشست «آرزوی زیبا» در خانه اجرایی جشنواره

علی قوی‌تن: عاشق «عباس کیارستمی» هستم و اگر بتوانم از سینمای او تقلید کنم، خوشحال می‌شوم

علی قوی‌تن گفت: عاشق عباس کیارستمی هستم؛ همه فیلم‌هایش را دیده‌ام و اگر بتوانم از او تقلید کنم، خوشحال می‌شوم.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، نشست معرفی فیلم «آرزوی زیبا» به کارگردانی علی قوی‌تن با حضور عوامل فیلم؛ علی قوی‌تن نویسنده، تهیه‌کننده کارگردان، امیرمحمد رحمانی، متین نظری، محمدحلاج مفرد، کیانا ریاضیان، ترنم هاشمی، هدا مقدم‌منش و عرفان زرگرزاده بازیگران و با اجرای محمدرضا مقدسیان در خانه اجرایی جشنواره برگزار شد.

علی قوی‌تن کارگردان فیلم «آرزوی زیبا» در ابتدای این نشست گفت: زمانی که فیلم قبلی‌ام «رویای سهراب» را کار می‌کردم، مصمم شدم تا موضوعاتی را که در اطراف کاشان اتفاق می‌افتاد، به تصویر بکشم. پروانه ساخت این فیلم را در آبان سال گذشته گرفتم و تا مراحل پیش‌تولید پیش رفته بودیم که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و به‌همین دلیل، دو ماه کارمان را متوقف کردیم و در نهایت، در اردیبهشت دوباره فیلمبرداری را آغاز کردیم و روزانه ۲ ساعت فیلمبرداری داشتیم.

قوی‌تن ادامه داد: در فیلم‌هایی که می‌سازم (به خصوص برای فیلم‌های کودک و نوجوان) از پتانسیل شهرهای مختلف استفاده می‌کنم. به غیر از عوامل خاص پشت دوربین که همیشه از افراد ثابت خودم استفاده می‌کنم، همیشه سعی می‌کنم از افرادی که در شهرستان‌ها آرزوی فعالیت در سینما دارند، استفاده کنم.

«هدا مقدم‌منش» بازیگر فیلم «آرزوی زیبا» درباره نحوه آشنایی خود با کارگردان فیلم عنوان کرد: آشنایی من با آقای قوی‌تن به فیلم «رویای سهراب» برمی‌گردد و همیشه پیگیر کارهای ایشان بودم. وقتی که فراخوان کارشان را برای این فیلم دیدم با ایشان تماس گرفتم. «رویای سهراب» اولین کار سینمایی من بود و قبل از آن کار تئاتر انجام می‌دادم. نقشی که در فیلم «رویای زیبا» برایم طراحی شده‌ بود، کاراکتر محوری داشت. درنهایت از آقای قوی‌تن تشکر می‌کنم که راهنمای خوبی برایم بود.

«متین نظری» بازیگر خردسال درباره این فیلم عنوان کرد: اصالتا اهل شهر «آران بیدگل» هستم، برای این فیلم، تست بازیگری دادم و قبول شدم. دو ماه تمرین سخت داشتیم اما زمانی‌که این فیلم را دیدم خستگی‌ام در رفت. بازیگری را دوست دارم و این راه را ادامه می‌دهم. هر فیلمی که می‌دیدم به شخصیت‌هایش توجه داشتم و خودم را جای آن‌ها فرض می‌کردم.
«امیرمحمد رحمانی» بازیگر نوجوان این فیلم هم خاطرنشان کرد: تفریبا چهار سال پیش که وارد نوش آباد شدم، با یکی از تعزیه‌خوان‌ها حرف زدم و شروع به تعزیه‌خوانی کردم. شبیه‌خوانی شباهتی به تئاتر دارد و دوستش دارم. قبل از همکاری با آقای قوی‌تن سینما را دوست داشتم. از طریق آقای یوسف احمدی به علی قوی‌تن معرفی شدم.
«عرفان زرگرزاده» بازیگر نیز درباره حضورش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: از همه شما تشکرمی‌کنم که این جشنواره را برگزار می‌کنید تا فیلم‌های کودک دیده شوند. من نیز از طریق یوسف احمدی به آقای قوی‌تن معرفی شدم و «آرزوی زیبا» مرا به آرزوی همیشگی‌ام رساند. قبل از این ساز سنتور می‌زدم و دراین زمینه فعالیت داشتم بازیگر تجربه شیرینی بود و دوست دارم تکرار شود.
ترنم هاشمی بازیگر کودک در بخش دیگری از نشست گفت: برای بازی در این فیلم تست دادم و قبول شدم. خاله‌‌ام نیز در این فیلم حضور داشت و کمک بزرگی برایم بود.
کیانا رضایان بازیگر کودک این فیلم تصریح کرد: این فیلم را برای اولین بار در اینجا دیدم. پدرم با آقای قوی‌تن کار می‌کرد و من همیشه دوست داشتم بازیگر شوم پدرم نیز به آقای قوی‌تن گفتند که به بازیگری علاقه‌مندم و او از من تست گرفتند.
قوی‌تن در پایان این نشست خاطرنشان کرد: ساخت این نوع از فیلم که می‌بینید، به سلیقه کارگردان برمی‌گردد که دلش می‌خواهد فیلمش ریتم کندی داشته باشد. دو ماه درگیر صدا گرفتن و بازسازی صدا بودیم. عاشق عباس کیارستمی هستم و فیلم‌هایش را دیده‌ام و همیشه دوست دارم از او کپی برداری کنم.