محمد پرویزی: برگزار‌کنندگان و مخاطبان اختتامیه جشنواره۳۳ در خانه‌ها‌ هستند

محمد پرویزی مدیر هنری اختتامیه سی‌و‌‌‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان ونوجوانان، گفت: برای اختتامیه این دوره جشنواره که اولین رویداد سینمایی در دوران کروناست، قراراست به طور ویژه‌ای برنامه‌سازی کنیم.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، محمد پرویزی گفت: باتوجه به شدت گرفتن پیک کرونا در کشور، با همفکری علیرضا تابش دبیر و مسعود احمدیان دبیر اجرایی جشنواره، به دنبال راهکاری بودیم که بتوانیم این اختتامیه را به نحو احسن برگزار کنیم. غالبا این دوران در تمام جشنواره‌ها به دنبال برگزاری اختتامیه با فاصله اجتماعی و در فضای باز هستند، این نوع برگزاری یک‌سری مشکلاتی را با خودش به همراه دارد، وقتی تعداد مخاطبین کم باشد حس و حال برنامه از دست می‌رود.
او با اشاره به این که ما برای اختتامیه جشنواره فیلم کودک که اولین رویداد سینمایی در دوران کروناست،قراراست برنامه‌سازی کنیم، گفت: بخشی از این مراسم در پلاتوهایی ضبط شده است، زیرا مخاطبین اصلی این مراسم در خانه‌ هستند. برنامه اختتامیه جشنواره تلفیقی از دو بخش حضور استودیویی مهمان و حضور فیلمسازان در محل برگزاری مراسم است. اگر مسئولین در این اختتامیه حضور داشته باشند، برای آن‌ها استودیویی در نظر گرفته شده است و به دلیل محدویت ظرفیت، داخل سالن برگزاری حضور نخواهند داشت.
مدیر هنری اختتامیه جشنواره سی و سوم، گفت: هیات داوران این دوره در مراسم حضور نخواهند داشت و تماس تصویری با آن‌ها ارتباط برقرار خواهیم کرد و اگر قرار است بیانه‌ای خوانده شود، از طریق همین تماس‌ها به گوش مخاطبان رسانده خواهد شد.
پرویزی با بیان اینکه اختتامیه در شرایطی خاص برگزار می‌شود و مانند سال‌های گذشته تب‌وتابی در محل برگزاری نخواهیم داشت، گفت: با توجه به شعار جشنواره (هرخانه یک سینما، هر کودک یک داور) امسال مخاطب اصلی این مراسم در خانه‌ها تمام اتفاقات را مشاهده خواهند کرد، ضمن آن که تمام سعی‌مان را کرده‌ایم که عوامل اجرایی این مراسم را به حداقل برسانیم.
لازم به ذکر است شامگاه فردا جمعه ۲ آبان، مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از طریق صفحات رسمی جشنواره در فضای مجازی و تلویزیون تعاملی تیوا به صورت زنده پخش خواهد شد.