انعکاس گسترده فعالیت‌های جشنواره۳۳ در رسانه ملی

امسال سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای در رسانه ملی داشته است.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بشیر جعفری‌نیا؛ مسئول رسانه‌های دیداری و شنیداری روابط عمومی جشنواره سی و سوم در گزارشی از عملکرد صداوسیما در پوشش این دوره جشنواره، گفت: با توجه به شرایط کرونایی، امسال با برنامه‌ریزی و نظم بیشتری از خبرنگاران صداوسیما دعوت کردیم تا به خانه اجرایی جشنواره را بیایند تا بتوانیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

او افزود: از سه هفته منتهی به جشنواره پوشش جشنواره در رسانه‌های دیداری و شنیداری آغاز شد و از رادیوهای «نمایش»، «ایران»، «جوان»، «فرهنگ» و «تهران» گفت‌وگوهایی پیرامون جشنواره پخش شد.

او افزود: مراسم افتتاحیه از شبکه اصفهان و شبکه امید روی آنتن رفت. فردای آن روز هم ۷۰ دقیقه برنامه کامل از شبکه امید به بازپخش افتتاحیه اختصاص پیدا کرد.

جعفری‌نیا اظهار داشت: نشست خبری جشنواره به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد و فایل صوتی آن در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

او ادامه داد: در این دوره حضور پررنگی در بسته‌های فرهنگی خبری و واحد مرکزی خبر داشتیم.

جعفری‌نیا گفت: همزمان با شروع جشنواره فعالیت‌ها گسترش بیشتری پیدا کرد. هر روز ۹ تا ۱۰ صبح برنامه «گیومه» از شبکه رادیویی نمایش روی آنتن می‌رفت که به گفت‌وگو با مدیران بخش‌های مختلف جشنواره و فیلمسازان اختصاص داشت. همچنین هر روز ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۲۰ برنامه‌ای از خانه جشنواره روی آنتن می‌رفت که در قالب آن، با مدیران و فیلمسازان در خانه جشنواره (سینما فرهنگ) گفت‌وگو می‌شد.

مسئول رسانه‌های دیداری و شنیداری روابط عمومی جشنواره سی وسوم، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن «باشگاه خبرنگاران جوان»، «پرس تی‌وی»، «هیسپان تی‌وی» و «آی فیلم» نیز همراه جشنواره بودند و گزارش‌هایی را تهیه کردند و برنامه «مل‌مل» از شبکه کودک بخشی را به جشنواره اختصاص داد. در مجموع سه برنامه اختصاصی از شبکه کودک یا پویا و سه برنامه هم از شبکه امید پخش کردیم که به بخش‌های اصلی جشنواره، المپیاد فیلمسازی نوجوانان و فعالیت‌های روابط‌عمومی پرداختند. همچنین صدا و سیمای اصفهان هم به پوشش بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت.

او ادامه داد: سعی کردیم روزانه خبرنگاران را هم به المپیاد فیلمسازی نوجوانان اعزام کنیم و هم تعدادی خبرنگار در خانه جشنواره داشته باشیم تا همه ابعاد، حتی بخش آنلاین جشنواره، توسط رسانه‌ها پوشش داده شود.

او اضافه کرد: امسال تلاش شد تا گفتگوهایی با تمام مدیران جشنواره در تهران و اصفهان توسط رسانه‌های دیداری و شنیداری ترتیب دهیم و شبکه خبر هم در این هفته، برنامه‌ای را به فعالیت فرهنگی جشنواره اختصاص داد. ضمن آن که برنامه «هفت» هم هفته گذشته به جشنواره پرداخت و برنامه این هفته را هم به این موضوع اختصاص داده است.

جعفری‌نیا عنوان کرد: به طور کلی سعی شد تا در این دو هفته همه برنامه‌های سینمایی، رادیوهای مختلف را درگیر کنیم و تقریبا برنامه فرهنگی هنری سینمایی در رسانه ملی نبود که به جشنواره نپردازد. امیدواریم که در دوره‌های آتی همراهی رسانه ملی نیز ادامه داشته باشد. باید از رسانه ملی که در این شرایط کمک حال جشنواره کودک  شد، تشکر کرد.

او در پایان تاکید کرد: علیرضا تابش؛ دبیر جشنواره طی این مدت در برنامه‌های صبح شبکه سه، شبکه پنج، برنامه «یه روز تازه»، شب‌های هنر شبکه چهار، برنامه «هفت» شبکه سه، «نقد سینما» شبکه پنج، برنامه «طلوع» شبکه چهار حضور پیدا کرده و پاسخگوی سوالات برنامه‌های رسانه ملی بودند. ضمن آن که برنامه‌ریزی‌هایی هم برای پخش مراسم اختتامیه جشنواره سی و سوم انجام شده است.