رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور محقق شد / ماموریت جشنواره تزریق شادابی و نشاط به شهروندان بود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کرونا و شرایطی که ایجاد کرده هرچند یک تهدید بود اما فرصتی ایجاد کرد تا بتوانیم در راستای شعار جشنواره یعنی هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور برنامه ریزی کرده و قدم برداریم.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، علیرضا نصر با حضور در برنامه هشت بهشت اصفهان در خصوص جشنواره امسال و شرایطی که ایجاد شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که ایجاد شده بود نتوانستیم در خدمت میهمانان داخلی و خارجی خود باشیم اما خواهر خوانده های اصفهان پیامهای بسیار خوبی برای اصفهان و جشنواره ارسال کردند.

وی ادامه داد: باید از شهردار اصفهان و معاونین شهردار، اعضای شورای شهر و اعضای ستاد برگزاری جشنواره تشکر کنم که در این شرایط سخت توانستند برنامه ها را به خوبی اجرا کنند.

وی گفت: ما به دنبال این بودیم که شرایط کرونا موجب انفصال و اختلال در روند برگزاری جشنواره ۳۳ نشود و با توجه به امکاناتی که در طول این شرایط ایجاد شده بود، هرچند کرونا یک تهدید است اما فرصتی ایجاد شد تا شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور محقق شود و این مساله را با توجه به بازخوردهایی که مشاهده کردیم، می گویم که جشنواره به خوبی توانست خود را با شرایط موجود تطبیق بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: از طریق اطلاع رسانی های خوب و به موقع و پخش فیلم ها در فضای مجازی و بسته هایی که تعریف شده و همچنین تبلیغات بسیار خوبی که در سطح شهر داریم خوشحالم جشنواره به بهترین نحوه اجرا شده، در بازدیدی که همراه شهردار اصفهان از بیمارستان امام حسین (ع) کودکان داشتیم کودکی را دیدیم که گفت نگران جشنواره بوده و حالا خوشحال است که از روی تخت بیمارستان توانسته جشنواره را دنبال کند پس این نشان می دهد در رسالت خود موفق بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: شرایطی ایجاد شد که جشنواره در زمانی برگزار شود که جامعه نیازمند شادابی و نشاط به لحاظ شرایط اجتماعی و فشارهای اقتصادی داشت و همچنین زمانی که کودکان باز هم با توجه به شرایط، بیشترین زمان را در خانه هستند وتوانستند ۱۰۷ فیلم جشنواره امسال را در کنار خانواده خود و در خانه ببینند.

وی با اشاره به رسالت مدیریت شهری و مسئولان شورای شهر گفت: بنا به رسالتی که داریم سالها است که وارد مسائل شهر در حوزه‌های مختلف شده ایم و برنامه های مختلفی را اجرا می کنیم، ما ماموریتی برای اقشار مختلف جامعه داریم و این رسالت را با جدیت دنبال می کنیم.

وی عنوان کرد: ماموریت جشنواره ۳۳ تزریق شادابی و نشاط در این مقطع به جامعه بود و اختتامیه آن فردا برگزار می شود و البته قرار است بخشی از آن با هماهنگی بنیاد سینمای فارابی پخش شود.

نصر با اشاره به تقارن جشنواره ۳۳ و نام ۳۳ پل گفت: فرصت خوبی برای اصفهان بود و از این مساله سعی کردیم در مباحث فرهنگی و تاریخی استفاده کنیم و پیام خود را به تمام کشور و شهرهای خواهر خوانده رساندیم و پیامهایی که دریافت کردیم همگی نشان از صمیمت و محبت بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم با برطرف شدن موانع در آینده در قالب جشنواره به عنوان یک رخداد بزرگ میزبان مهمانان زیادی از داخل و خارج از کشور باشیم تا بتوانیم از این راه برای اصفهان به لحاظ اقتصادی نیز آورده داشته باشیم .

در بخشی از این برنامه ویدیوی تقدیر شهردار و معاون فرهنگی شهردار اصفهان از پدر “ویانا محمدی” دختر هشت ساله زوج قهرمان سلامت اصفهان که در اثر کرونا درگذشت، پخش شد.