«ملاقات آخر» برنده جایزه ویژه کروناروایت در جشنواره۳۳

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان‌ و‌ نوجوانان، در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد که جایزه ویژه بخش «کروناروایت» جشنواره شامل  دیپلم افتخار و جایزه ویژه دبیر طی نشستی در سازمان نظام پزشکی به «محمدمهدی فکریان» برای فیلم «ملاقات آخر» تعلق گرفته است.

بر اساس این خبر، در مراسم اهدای جایزه «کروناروایت» به «محمد مهدی فکریان» و رونمایی از کتاب «کرونا به روایت سینما»، «محمدرضا ظفرقندی» رییس مرکز نظام پزشکی کشور عنوان کرد: فکر می‌کنم که تاریخ هر کشور با حماسه‌های بزرگی که در آن رقم خورده است شناخته و ارزیابی می‌شود؛ امسال ما با‌ کرونا که یک پدیده جدید در دنیاست، رو‌به‌رو هستیم که از اسفند سال گذشته تا به امروز مردم را درگیر خود کرده است و مقابله با آن به یک حماسه بدل شد که مثالش را در دوران دفاع مقدس داشتیم. سال‌هایی که مردم و همه جوانان کشور توانستند از کشور دفاع کنند. شاید اگر در آن زمان نتوانستیم همه ارزش‌هایی را که به ظهور رسید ثبت و ضبط کنیم، اما حالا همه به دنبال ثبت و ضبط فداکاری‌های مدافعان سلامت هستند تا آن را به عنوان یک حماسه ماندگار ثبت کنند.
او ادامه داد: من به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی وظیفه خودم می‌دانم از همکارانم که در صف اول این حماسه هستند تشکر و قدردانی کنم. بحث «کروناروایت» هم از همین نقطه نظر شروع شد و در آن تلاش شد تا این حماسه در ابعاد مختلف (از جمله به وسیله سینما) ثبت شود. من از تمام کسانی که مسئولیت اجتماعی خود در این خصوص را انجام دادند تشکر می‌کنم؛ از جمله اصحاب سینما و علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم کودک که وظیفه خودش را در این خصوص، به نحو احسن به انجام رساند.
در ادامه این نشست، علیرضا تابش دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان عنوان کرد: یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم و به خانواده این عزیزان درود می‌فرستیم. سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افتخار دارد که بخش ویژه‌ای را به کرونا اختصاص داده است و این اتفاق به کمک سازمان نظام پزشکی کشور رقم خورده است.

او گفت: پس از اعلام فراخوان، هنرمندان مختلف آثار خود را به جشنواره فرستادند و در نهایت ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و این آثار در بخشی با عنوان «کروناروایت» ارائه شد؛ خیلی خوشحالم که هنرمندان عزیز، سختی تلاش‌های کادر درمان را در قاب خود ثبت کردند.
در این نشست، کتاب «کرونا به روایت سینما» با حضور «محمدرضا ظفرقندی» رئیس سازمان نظام‌پزشکی کشور رونمایی شد و جایزه ویژه دبیر و بهترین فیلم بخش «کروناروایت» سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به «محمد مهدی فکریان» کارگردان فیلم «ملاقات آخر» اهدا شد.