حسین قناعت: برپایی مجازی جشنواره کودک و داوری کودکان از سراسر ایران به بهترین شکل اتفاق افتاد/ امیدوارم زودتر کرونا برود تا بچه‌ها را در سالن سینما ببینیم

کارگردان سینمای کودک و نوجوان با اشاره به این که برگزاری جشنواره فیلم کودک و ‌نوجوان در هفته گذشته، راضی‌کننده بود افزود: امیدوارم شرایط کرونایی از بین برود و باردیگر مخاطب کودک و نوجوان را در سالن سینما ملاقات کنم.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری آنا، حسین قناعت درباره برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که هفته گذشته در تهخران و اصفهان و به صورت مجازی برگزار شد عنوان کرد:جشنواره فیلم کودک باید به همین شکل، یعنی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شد که خوشبختانه این اتفاق به بهترین شکل افتاد.

این کارگردان  که به خاطر حضور مداوم در سینمای کودک ایران و تلاش برای پیوند میان میراث فرهنگی ایران و سینمای روز جهان، در این دوره از جشنواره  برنده جایزه ویژه شده درباره برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در شرایط کرونایی گفت: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین امید تازه‌ای به بچه‌ها داد که در خانه نشستند و فیلم‌ها را تماشا کردند و بسیاری از آنها – از جمله دختر خودم- به داوری فیلم‌ها پرداختند.

قناعت ادامه داد: معمولاً در جشنواره، جایزه فیلم کودک و نوجوان و یا جایزه مردمی را می‌گرفتم، اما امسال به دلیل برگزاری آنلاین جشنواره و داوری کودکان روی فیلم‌های پخش شده در پلتفرم‌ها، رای مخاطبان را از دست دادم چون فیلم‌های بلند سینمایی در خانه جشنواره و بدون حضور و رای مخاطبان همیشگی نمایش داده شد که البته به ناچار این اتفاق افتاد. طبیعتا من فیلم‌هایم را برای تماشاگر در سالن سینما می‌سازم و امیدوارم شرایط کرونایی از بین برود و بار دیگر مخاطب کودک و نوجوان را در سالن سینما ملاقات کنم و شور و نشاط و تشویق‌های آنها را ببینم.

این کارگردان همچنین گفت: برگزاری جشنواره فیلم کودک و ‌نوجوان به صورت مجازی، با شکل جذب مخاطب جدید خود راضی‌کننده بود و به همه مسئولین جشنواره خسته نباشید می‌گویم.