کارگردان فیلم «پیله و پروانه»: کسب پروانه‌زرین، انگیزه‌ من برای تداوم فیلمسازی در سینمای کودک شد

کارگردان فیلم کودک و نوجوان «پیله و پروانه» معتقد است: تماشای فیلم در سالن سینما و ارتباط و تعامل با مردم اتفاق خوب و لذت‌بخش‌تری است تا اینکه فیلم‌ها از طریق سامانه‌های اینترنتی پخش شوند و شاهد بازخورد حضوری مردم نباشیم.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری فارس، محمد صالحی‌نژاد؛ کارگردان فیلم «پیله و پروانه» که پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند داستانی را در بخش سینمای ایران از سی‌وسومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان کسب کرد، گفت: همه ما از شرایطی که به واسطه اپیدمی کرونا ایجاد شده است، ناراضی هستیم اما این گناهی را متوجه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان نمی‌کند.

وی افزود: دست‌اندرکاران این جشنواره بسیار تلاش کردند تا این رویداد به شکل مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پابرجا باشد. به هرحال تماشای فیلم در سالن سینما و ارتباط و تعامل با مردم اتفاق خوب و لذت‌بخشی است تا اینکه فیلم‌ها از طریق سامانه‌ها پخش شوند و ما شاهد بازخورد حضوری مردم نباشیم.

کارگردان فیلم «پیله و پروانه» ادامه داد: سی‌سومین دوره از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان زمین نخورد و پابرجا ماند. ما فیلم ساختیم که دیده شود و جشنواره بستری برای این رقم‌خوردن اتفاق فراهم کرد که از این موضوع هم بسیار خوشحال هستم.

صالحی‌نژاد تاکید کرد: این اولین حضورم و اولین جایزه‌ای است که در جشنواره می‌گیرم و از این موضوع راضی و خرسندم. همین اتفاق باعث شد تا برای کارهای بعدی هم سراغ سینمای کودک بروم. در واقع انگیزه‌ای شد تا اگر می‌خواهم کارگردانی را ادامه دهم، در حوزه کودک و نوجوان باشد.