تذکر احمد مسجدجامعی به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران: لزوم الگوبرداری از جشنواره فیلم کودک برای رشد تربیتی دانش‌آموزان

عضو شورای شهر تهران در تذکری خطاب به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد که از ظرفیت جشنواره فیلم کودک که در شرایط کرونا با شیوه خاصی برگزار شد برای رشد تربیتی دانش آموزان در منازل استفاده کند.
به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نقل از خبرگزاری ایلنا، احمد مسجدجامعی در جریان دویست و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران در ابتدا به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) به قرائت این شعر که «سرو نباشد به اعتدال محمد» پرداخت و گفت: طبیعی است که اعتدال در اینجا به معنای روزنامه ای نیست.
او در ادامه با یادآوری این نکته که این روزها شاهد برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان بودیم که در شرایط جدید به شیوه مجازی و بهره‌گیری از شبکه خانگی برگزار شد، گفت: شعاری که برای این جشنواره انتخاب شد «هر خانه یک سینما» و «هر کودک یک داور» بود. من پی گیر این کارهای این جشنواره بودم و از نزدیک به آن توجه داشتم. ضروری است به این جشنواره و نتایج و تاثیرات آن توجه شود.
احمد مسجدجامعی افزود: با توجه به برگزاری این جشنواره پیشنهادی دارم که به شرایط کنونی مربوط است. باید گفت موضوع کرونا فعلا تمام شدنی نیست. اینکه منتظر واکسنی باشیم که به زودی به نتیجه برسد یا نظراتی مانند این حرف ها، خیلی جدی تلقی نمی شود. از ابتدای فراگیری این ویروس شاهد بودیم که این حرف ها مطرح شده. ما باید خود را برای زندگی با کرونا آماده کنیم.
وی سپس به تاثیر کرونا در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: حتی ادبیات و الهیات بعد از کرونا هم فرق می کند اجتماع و اقتصاد که جای خود دارد. در واقع باید در حوزه الهیات هم به تبیین برخی مسائل جدید بپردازیم. در حوزه فرهنگی اجتماعی هم استفاده از تجربیات جدید، مهم است.
مسجدجامعی با اشاره به تعطیلی مدارس در دوره کرونا گفت: الان مدرسه ها تعطیل هستند. مدرسه یک جنبه آموزشی دارد که می شود از طریق رسانه ها به این جنبه پرداخت اما وجه پرورشی و تربیتی از این طریق حاصل نمی شود.
عضو شورای شهر تهران افزود: همه معتقدند یکی از مشکلات خانواده ها در شرایط کنونی، بهره گیری از اوقات فراغت بچه هاست. همه ما این تجربه را داریم. بی تابی کودکان به‌خاطر ماندن در خانه، در خانواده ها تاثیر دارد و پیامد آن هم می تواند اتفاقاتی باشد که در شهر می افتد. مثل بعضی از رفت و آمدها و همین سفرهایی که برای همراهی با آنها صورت می گیرد.
وی با تاکید بر این نکته که لازم است معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری از این تجربه ها استفاده کند گفت: لازم است این معاونت ظرفیت جدیدی برای خانه ها و خانواده ها ایجاد کند که جنبه جامعه پذیری دارد. به همین جهت جا دارد از برگزارکنندگان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، تقدیر و تشکر شود که این تجربه را به سامان دادند و لازم است ما هم از این تجربیات استفاده کنیم. نباید به این فکر کنیم که مدرسه ها امروز تعطیل است و فردا باز می شود و موضوع کرونا تمام خواهد شد.