المپیادی‌ها | کسرا علیزاده: بهترین خاطره‌ من از المپیاد، لحظه‌ اعلام مدال طلا برای گروه نقاب بود

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، کسرا علیزاده از اردبیل (استان اردبیل) برنده مدال طلای المپیاد چهارم با اشاره به ریشه‌ علاقه‌مندی‌اش به سینما گفت: من از کودکی به‌خاطر اینکه پدر و مادر و خاله و دایی‌هایم در سینما و فیلمسازی فعالیت داشتند، با دوربین و سینما آشنا شدم و از همان موقع بازیگری را شروع کردم.
او افزود: در سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، ایده‌ من با نام ماهی قرمز پذیرفته شده بود. امسال در روزهای قرنطینه برای سرگرمی خودم با گوشی تصویرهایی از خودم ضبط کردم و خودم هم تدوین کردم. سه فیلم ساخته بودم که به خاله‌ام نشان دادم و دو تا از آنها را انتخاب کرد تا به المپیاد بفرستد. او من را به گروه پرورش ایده که در انجمن سینمای جوانان اردبیل برای نوجوانان تشکیل داده بود، وارد کرد و چند تا هم ایده نوشتم که دو تا از آنها را انتخاب کرد و به همراه دو فیلمم به المپیاد فرستاد که از من، فیلم «من و تنهایی‌ام» و ایده‌ «تولد رستا» انتخاب شدند.
علیزاده گفت: این دوره المپیاد به‌خاطر شیوع کرونا، آنلاین برگزار شد و ما را گروه‌بندی کردند که من با گروه نقاب افتادم. منتور گروه آقای غلامرضا رمضانی و مربی‌ ما آقای مهدی رضایی بود که خیلی چیزها از هر دو یاد گرفتم. همچنین از تجربیات هم‌گروهی‌هایم که همگی از من بزرگ‌تر بودند، خیلی استفاده کردم.
او با اشاره به موفقیت‌ این گروه در المپیاد چهارم ادامه داد: ایده‌ یکی از هم‌گروهی‌ها را انتخاب کردیم، پرورش دادیم و گروه ما مدال طلای المپیاد را کسب کرد که خیلی خوشحال شدم. من در این المپیاد، یاد گرفتم که چطور از اطراف خودم سوژه پیدا کنم و چگونه آن را پرورش دهم تا تبدیل به یک فیلم خوب شود.
علیزاده گفت: بهترین خاطره‌ من از این المپیاد، لحظه‌ اعلام مدال طلا برای گروه نقاب بود که مادرم خوشحالی من را ضبط کرد. آقای رمضانی در صفحه‌ شخصی خودشان این خبر را منتشر کردند و اخبار سراسری جوانه‌ها هم آن را پخش کرد.
او گفت: من دوست دارم در آینده فیلمسازی را ادامه بدهم. حتی اگر به‌عنوان شغل هم نباشد، در کنار شغل اصلی‌ام حتما فیلمسازی خواهم کرد چون معتقدم با زبان فیلم می‌توانیم خیلی راحت حرف‌های خود را بزنیم و پیام‌های مهم را به گوش دیگران برسانیم.