المپیادی‌ها | مهشاد سعادت‌ملکی: پس از المپیاد، به ایده‌های سینمایی جدیدی فکر کرده‌ام

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مهشاد سعادت‌ملکی، ۱۵ ساله از شهرستان پردیس (استان تهران) برنده مدال برنز المپیاد چهارم که با مستند کوتاه «ای کاش مدرسه‌ ما» برای اولین بار در این دوره از المپیاد شرکت کرد، گفت: من به‌طور اتفاقی با فراخوان المپیاد روبه‌رو شدم و تصمیم گرفتم که اولین فیلم خودم را بسازم. برای من بسیار ارزشمند بود که با اولین حضورم موفق به کسب مدال برنز شدم.
او افزود: من در این دوره از المپیاد یاد گرفتم که برای ساختن یک فیلم نیاز نیست که خیلی دنبال سوژه بگردیم. سوژه‌ها اطراف ما هستند و ما می‌توانیم از دل مستندات، داستانی بسازیم و ذهن خودمان را هرگز محدود نکنیم و به قول آقای صدرعاملی به ذهن‌مان اجازه‌ پرواز بدهیم.
سعادت‌ملکی با ذکر خاطره‌ای از ساخت اولین فیلمش گفت: من این فیلم را با دوربین موبایل و پایه‌ دوربینی که دست‌ساز خودم بود ساختم. ما خیلی برای فیلمبرداری مشکل داشتیم و برای نگه داشتن این پایه هرسری باید دنبال دو تا آجر می‌گذاشتیم تا تعادل دوربین حفظ شود… این پایه دوربین همه‌جا مایه‌ تعجب دیگران بود و ما سر این موضوع خیلی دردسر داشتیم.
او با اشاره به کلاس‌های مجازی المپیاد گفت: آقای میرباقری منتور و آقای آهنین مربی گروه مارول بودند که خیلی صبور بودند. آنها در هر شرایطی ما را راهنمایی می‌کردند و از ما می‌خواستند که در کار گروهی مشارکت داشته باشیم و بتوانیم به‌صورت گروهی یک ایده را پرورش بدهیم و ما در روند همین کار گروهی، خیلی تجربه‌ها آموختیم.
این کارگردان نوجوان درباره چشم‌اندازش از تداوم فعالیت سینمایی گفت: حتما من این حرفه را ادامه خواهم داد و دوست دارم حداقل در آینده فیلم‌هایی را بسازم که توانسته باشم حرفم را (موضوعی که می‌خواهم بیان کنم) به‌وسیله‌ فیلمم به زبان سینما به خوبی بیان بکنم و حتی از الان هم به موضوعاتی که در فیلم‌هایم به آنها خواهم پرداخت، فکر کرده‌ام.
سعادت‌ملکی در پایان گفت: از عوامل برگزارکننده‌ جشنواره فیلم کودک و المپیاد فیلمسازی که چنین بستری را فراهم کردند تا استعدادها کشف بشوند و ما این همه تجربه به‌دست بیاوریم، سپاسگزاری می‌کنم.