المپیادی‌ها | علیرضا فتحی: حضور در المپیاد سوم و چهارم پر از اتفاق و تجربه بود

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، علیرضا فتحی ۱۵ ساله از همدان (استان همدان) درباره چگونگی شرکت در المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان گفت: دو سال پیش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کلاس انیمیشن می‌رفتم و با تشویق معلم انیمیشن من که قلم داستان‌نویسی‌‌‌ام را باور داشت، به صورت جدی وارد عرصه نوشتن شدم. او به من پیشنهاد داد یک فیلمنامه انیمیشن را بنویسم. من نوشتم و آن را ارائه دادم. بعد از چند روز، پیام آمد که شما برای شرکت سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان قبول شده‌اید.
او با اشاره به حضور در المپیاد سوم گفت: ما به اصفهان رفتیم، آقای ایرج طهماسب منتور ما شد و در آنجا دوره دیدیم که برایم پر از اتفاق خوب بود و در نهایت، گروه ما مدال نقره‌ المپیاد سوم را گرفت.
فتحی ادامه داد: پس از این موفقیت، مصمم شدم تا این کار را ادامه بدهم و شروع به فیلمنامه نوشتن و نوشتن ایده کردم و کارهایم را برای چهارمین المپیاد فیلمسازی فرستادم که خدا را شکر، این بار هم با ایده سیمرغ در المپیاد چهارم پذیرفته شدم.
او گفت: امسال در المپیاد چهارم آقای ابوالفضلی جلیلی منتور ما شد و توانستیم با گروه «پیام» با سرپرستی آقای جلیلی و مربی‌گری میرعباس خسروی‌نژاد، مدال برنز را بگیریم. من خیلی از اینکه با چنین اساتیدی آشنا شدم، واقعا خوشحال هستم و این دوره، به‌خاطر تجارب مفیدش همیشه برای من خاطره می‌شود. من دوست دارم که راه نوشتن ایده، فیلمنامه‌نویسی و نویسندگی را ادامه بدهم.